Priekopnícka "elektro" automobilka Tesla bola vždy neortodoxná v otázke predaja svojich vozidiel. Už od svojho vzniku uprednostňuje internetový predaj, no aj napriek tomu sa nevyhla postaveniu určitej siete dílerov. Ealon Musk však tvrdí, že predaj jedného auta v predajni Tesla stojí firmu 2 000 $. Preto prišiel s novým modelom predaja, v ktorom chce tieto peniaze dať svojim zákazníkom.

Predaj jedného auta v predajni Tesla stojí firmu 2 000 $. Ealon Musk preto prišiel s novým modelom predaja, v ktorom sa chce o tieto peniaze podeliť so svojimi zákazníkmi.

Ako to má fungovať?  Každý zo súčasných majiteľov Tesly Model S dostane kód. Ak niekomu odporučí Teslu a ten sa pre ňu rozhodne, dá mu svoj kód a nový majiteľ dostane zľavu 1 000 $ na svoju novú Teslu. Ďalších 1 000 $ dostane súčasný majiteľ Tesly, ktorý značku odporučil, vo forme kreditu. Ten ho môže použiť na nákup nového auta alebo doplnkov, prípadne servis. Aby bola motivácia ešte väčšia, majitelia na ktorých odporučenie si auto kúpi 5 ľudí dostanú zdarma prehliadku fabriky Gigafactory, kde Tesly vznikajú. Tí, ktorí privedú 10 nových zákazníkov dostanú zľavu 20 000 $ na nový Model X z edície "Founder’s Series", čiže akejsi zakladateľskej série. Ak by sme boli v teleshopingu, poviem, že ani to však ešte nie je všetko. Prvý človek, ktorý získa 10 nových zákazníkov vo svojom regióne dostane Model X zadarmo. 

Lákadlom pre súčasných majiteľov aby odporúčali Teslu ďalej má byť výrazná zľava na Model X, a pre prvého auto zdarma.

Tento model predaja rozhodne nie je nový a samotný Musk vraví, že podobný systém použili aj na získanie zákazníkov pre Pay Pal v roku 1999. V Tesle tento experiment pobeží do 31 októbra 2015. Hoci Tesla v USA spustila už aj predaj jazdených áut, zatiaľ bude systém možné aplikovať iba na nové vozidlá. Ak sa však nový model predaja ujme, budú v ňom samozrejme pokračovať aj ďalej a rozšíria ho.

Zdroj: carscoops