Niektoré z vymenovaných vecí sú iba zlozvyky. Ale aj nimi trápite auto...

Pozeranie v noci na auto oproti

Je jednou z najzákladnejších chýb. Robia ju aj mladí vodiči, aj tí vyjazdenejší. Najmä ak sú na im dobré známych miestach. Prečo? Odpovedí je možných viac. Jednou z nich je, že človek chce jednoducho vedieť, kto ide oproti, či známy, kamarát, alebo len typ auta...

Diaľkové svetlá v hmle

Obyčajné diaľkové svetlá v hmle a v hustom snežení väčšinou nepomáhajú. Osvetlia akurát viac hmlu a vy vidíte menej. Ale pozor. Nie sú svetlá ako svetlá a nie je hmla ako hmla. Preto si občas vyskúšajte prepnúť na dlhé svetlá. Toto riešenie môže mať fakt veľmi výnimočne zmysel. Za zníženej viditeľnosti používajte hmlovky. Narábajte s nimi opatrne a nezabúdajte ich vypínať!  

Jazda z kopca bez rýchlosti 

...a veľká polemika ja na svete. Je pravda, že na neutrále dôjdete ďalej, a tým pádom môže byť pri určitých situáciách aj spotreba paliva nižšia. S vyraďovaním rýchlosti opatrne! Auto pri nej stráca základné schopnosti, akým je akcelerácia a v podstate aj decelerácia, keďže auto nebrzdí motorom a brzdy dostávajú oveľa viac zabrať. Krízové situácie ľahšie vyriešite s nezvädnutými brzdami a možnosťou akcelerácie pri zaradenom prevodovom stupni. 

Jazda v mŕtvom uhle iného vodiča

Väčšina nových áut má asistentov, ktoré upozorňujú, že máte niekoho v mŕtvom uhle. Veď bodaj by nie, keď v novších autách vidíte v späťákoch stále menej a menej. Čo v praxi znamená jazda v mŕtvom uhle? Pri osobných autách mŕtvy uhol začína zhruba na úrovni B- stĺpika. Auto sa vtedy jednoducho skryje a vodič o ňom nemá prehľad. Kamióny a autobusy majú mŕtvych uhlov viac! Osobne sa snažím vyhýbať situáciám, kedy mám nákladné autá po ľavej strane. 

Sledovanie iba konkrétneho auta pred vami 

Priznajte sa, kto to robí? Auto pred vami je iba pomôcka, či vodítko! Nemôžete s optickými informáciami o aute pred vami pracovať tak, že sú 100 %. Vodič pred vami môže zareagovať zle a zareagujete zle, poprípade neskoro aj vy. Snažte sa preto pozerať čo najviac do diaľky pred auto idúce pred vami.

Koncové svetlá auta pred vami sú v noci výborným pomocníkom. Nechávajte si ale odstup. Sám poznám situácie, kedy zišlo za zníženej viditeľnosti jedno auto do poľa a tak zišlo aj za ním idúce auto... 

Státie na spojke

Manuálne prevodovky sa pomaly stávajú prežitkom. Veľa vodičov ich už nechce ani vidieť. Bohužiaľ... Na druhej strane, áut s manuálnou prevodovkou jazdí ešte stále dosť. Málokto však vie manuál správne obsluhovať. Medzi najväčšie neduhy, ktoré vodiči robia je, že stoja na svetelnej križovatke či v kolóne na spojke. Spojka vtedy dostáva na frak. Snažte sa tomu vyvarovať. Práve preto je na semaforoch oranžové svetlo, aby ste sa vy stihli v pokoji pripraviť. To znamená stlačiť spojku, zaradiť rýchlosť, uvoľniť brzdu a plynulo sa rozbehnúť. 

Foto: carfromjapan.com