Určite to poznáte. Ostáva ¼ nádrže a vy máte čas... čas dotankovať. Jazdíte ďalej a v tú najnevhodnejšiu chvíľu zasvieti hladové oko. Opäť, jazdíte ďalej. Podľa palubného počítača s dojazdom 0 km začína tá správna „zábava“. Palivové čerpadlo trpí a s ním aj vy. Nie fyzicky, ale skôr psychicky, s miernym strachom, či neostanete stáť niekde na obchvate. V dnešnej hektickej dobe sa to stáva aj zodpovedným vodičom.

 

Preto je dobré vedieť, že nulový dojazd neznamená automaticky odťahovú službu. Stále odjazdíte solídnu porciu km, kým je nádrž úplne suchá. Austrálčania Hamish a Andy týrali palivové čerpadlo Audi SQ5 minulej generácie s prekvapivým výsledkom! Od nulového dojazdu sa im podarilo prejsť ešte 112 km. Je nutné pripomenúť, že v čisto mestských podmienkach by bol dojazd pod „bodom mrazu“ výrazne nižší. Aj tak je dobré vedieť, že auto vás pri takýchto situáciách nezradí...

„Otestovali“ ste to aj vy?

Zovšeobecňovať však nechcem, každé auto je v tomto iné a inak prepočítava dojazd. Môj hirošimský liftback s dvojlitrovým benzíniakom hlási pri rozsvietení hladného oka ešte 30 km dojazd. V nádrži reálne ostáva 5 litrov paliva. S priemernou spotrebou 8,5 - 9 l/100 km mi dojazd vychádza na nejakých 60 km. A čo vaše auto? „Otestovali“ ste dojazd až do sucha? Koľko km ste prešli pri "nule" na palubnom počítači?

Zdroj: Hamish and Andy, carscoops

TAKTO ŠIALENE ZRÝCHĽUJE PORSCHE 911 GT2 RS NA MAXIMÁLKU

TAKTO ŠIALENE ZRÝCHĽUJE PORSCHE 911 GT2 ...

Najvýkonnejšiu 911 netreba predstavovať. Už pár generácií platí, že je to model Porsche 911 GT2 RS. Tá z generácie ...

15. 11.
VIDELI STE TIE NAJLEPŠIE AUTOFILMY? TU JE 5 TIPOV! (1.ČASŤ)

VIDELI STE TIE NAJLEPŠIE AUTOFILMY? TU JE 5 ...

Prichádza zima a s ňou prekliate dlhé večery. Kabriolet, športové kupé, poprípade hothatch už drieme zimným spánkom v ...

14. 11.