Keďže aktuálna najvýkonnejšia a najdynamickejšia Fiesta ST má na 4-valci objemu 1.6 aj turbo, je celkom jasné, že viaceré jednoduché riešenia, ktoré svet motorizmu pre zvýšenie výkonu a ostrosti pozná možno aplikovať aj na skvelý malý hothatch. Jedným z prvých riešení je výmena vzduchového filtra. Keďže fabrické sú zväčša papierové, nie sú vhodné pre dobrý výkon. Ďaľšou priamočiarou vecou je takzvaný čiptuning, teda zmena dát v riadiacej jednotke, ktoré sú od výrobcu v mnohom obmedzujúce z hľadiska emisií, spotreby a snáď aj trvácnosti. Treťou vecou bude výmena výfukového systému, ktorého úlohou bude okoliu hlavne oznámiť, že ste prišli.

Toto je návod ako poľahky získať až 220 koní na kolesách, ako dokumentuje americké video nižšie. Americká verzia Fiesty ST je výkonnejšia než tá Európska a navyše má aj 5 dverí. Je však jasné, že rovnaké jednoduché zmeny pomôžu aj európskej verzii. 220 k na kolesách znamená naozaj slušný nárast sily motora, ktorý môže mať na konci kĺukového hriadeľa čokoľvek okolo 250 k.

 

Pozrite si náš videotest Ford Fiesta ST