Ide predovšetkým o zástupcov mladších ročníkov. Tento trend začína registrovať aj spoločnosť AAA AUTO u ojazdených vozidiel.

Sú zákazníci, ktorí sú verní jednej a tej istej značke dlhé roky...

"Ešte na konci minulého storočia zostávali vodiči verní svojej značke takmer rovnako neochvejne ako napríklad futbalovému klubu. Tí najvernejší zakladali fankluby, alebo sa stávali ich členmi a nedokázali si ani predstaviť, že by bol na kapote ich vozidla iný znak, než na aký sú zvyknutí. U slovenských vodičov sa to z historických dôvodov dnes týka snáď už len značky Škoda, alebo niektorých športových a luxusných vozidiel. Inak sa už doba úplne zmenila. Citový vzťah ku konkrétnej značke mizne a zákazníci sa rozhodujú oveľa pragmatickejšie,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

...iní striedajú značky pravidelne.

Podľa nej je dobré, aby si záujemca mohol vyskúšať vozidlo, ktoré mu skutočne vyhovuje. Na tento účel slúžia skúšobné testovacie jazdy. Testovacie jazdy Topolová odporúča aj konzervatívnejším vodičom, ktorí o zmene značky zatiaľ nikdy neuvažovali.

"Aj presvedčení fanúšikovia jedinej "správnej" značky totiž môžu byť prekvapení, keď zistia, že im napríklad mäkší, alebo naopak tvrdší podvozok modelu inej značky nakoniec vyhovuje viac. To isté sa môže týkať ergonómie, výbavy vozidla, alebo celkového komfortu pri jazde," zdôrazňuje Topolová.

Zdroj: AAA Auto