Tí, ktorí žijú na západnom Slovensku a Morave, sa na nedostatok tratí, teda presnejšie okruhov, už zopár rokov sťažovať určite nemôžu. V okruhu pár stoviek km je tu SlovakiaRing s častými voľnými jazdami verejnosti, Masarykov okruh v Brne s príležitostnými jazdami pre autá, maďarský PannoniaRing a rakúsky Melk. Problém kam, je pre srdce strednej Európy vyriešený. O nič menší problém než KAM je S ČÍM? Zďaleka nie každý fanúšik volantu a ostrej jazdy môže mať doma, alebo pravidelne k dispozícii okruhový špeciál. Mnohým neostáva iné, len voliť kompromis vo forme športovej sériovky, ktorú z času na čas vyvetrá na uzavretej trati. A tu prichádza niekoľko dôležitých zásad, ktoré je nutné pred jazdou na okruhu vyriešiť. Špeciálne vtedy, keď sa jedná o auto staršie než 5 rokov. Na čo sa v prvom rade zamerať a čo zmeniť rozoberá prvé video zo série: AKO PRIPRAVIŤ SÉRIOVKU NA OKRUH?

Druhý diel sa venuje overeniu teoretických riešení v praxi. Po výmene základných dielov (brzdové kotúče, brzdové platničky, pancierované hadice, výmene oleja a podobne...) sa Peter vybral so sériovým Lexusom IS200 brúsiť asfalt na PannoniaRing v rámci programu Time Attack, ktorý je súčasťou série SOP. Svoje poznatky z troch 25 minútových jázd na technickej trati sumarizuje v nasledovnom videu: AKO PRIPRAVIŤ SÉRIOVKU PRE OKRUH? 2. diel