Nadčasové BMW 8 z prelomu 80- a 90-tych rokov minulého storočia prezentovalo to naj, čo dokáže BMW vyrobiť. Nabité množstvom elektroniky bolo výstavnou skriňou bavorského výrobcu, ikonický vidlicový zážihový atmosférický dvanásťvalec síce neprodukoval brutálnu porciu výkonu, avšak jeho zamatový chod to vynahradil.

Diesel, možno štvorvalce a zatiaľ bez V12, to je novodobé BMW 8.

V novodobej reinkarnácii BMW 8 s V12 asi s najväčšou pravdepodobnosťou nepríde. Aspoň nie u nás v Európe. Emisné normy jednoducho veľkým motorom neprajú. A tak budeme svedkami toho, že pod kapotou veľkého kupé bude pracovať vznetový motor. Aspoň, že so 6 valcami. Aby však nebolo ešte horšie a pod kapotu nenasťahovali aj zážihový štvorvalec, o čom sa už dosť šepká.

Na začiatku bude dostupný aj naftový motor verzie 840d xDrive.

Každopádne, na začiatku predaja príde 8mička s dvojicou motorov. Prvým je vidlicový zážihový osemvalec vo verzii M850i xDrive. Ten bude dosahovať 390 kW (530 k) a rovných 750 Nm. Dynamické parametre takého zrýchlenia na 100-ku zatiaľ nezverejnili, ale aj s ťažkým autom to bude niekde na úrovni 4 sekúnd.

Ďalšou motorizáciou bude 840d xDrive, teda preplňovaný radový vznetový šesťvalec. Uňho zatiaľ maximálny výkon neprezradili, ale ak by to bolo o niečo viac, ako bežné verzie 40d (235 kW a 320 k), mohli by sme očakávať niečo okolo 257 kW (350 k). Prvé kusy pritom začnú schádzať z výrobných pásov už v lete, objednávky tak môžeme očakávať už niekedy v priebehu alebo koncom tohto leta.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov