Na záberoch z termokamery môžete po celý čas sledovať presnú teplotu jednotlivých častí motora. 

Mýty boli vyvrátené

Inžinier Jason Fenske naštartoval svoje Subaru pri teplote –6 °C a nechal ho bežať na voľnobehu. Po celý čas zaznamenáva dôležité informácie o motore. Sleduje otáčky, teplotu chladiacej kvapaliny, teplotu nasávaného vzduchu a polohu škrtiacej klapky. Opäť vyvracia jeden zo základných omylov, že olej nie je schopný dostatočne mazať ústrojenstvo motora prakticky hneď po štarte. Teploty, pri ktorých dokáže olejový systém fungovať, sú skutočne veľmi nízke. Všetko závisí od viskozity oleja. Pokiaľ máte auto zahádzané snehom a potrebujete odísť, pokojne naštartujte. Kým ho očistíte, aspoň sa vám trochu vyhreje interiér, sedadlá, skôr a lepšie sa odmrazia okná a zrkadlá, čo ponúkne lepší výhľad a komfortnejšie, a teda bezpečnejšie cestovanie. To je dôvod, prečo v zime tie minúty motor „zahrievať“. Agregát ako taký zahrievanie nepotrebuje.

Zdroj: drivemag.com