Motoristický šport vždy bol a stále je akýmsi laboratóriom techniky a nových technológií. Aj preto sa autá a monoposty určené pre vrcholový šport vyvíjajú neuveriteľne rýchlym tempom. V podstate každú sezónu prichádzajú novinky a sú šampionáty, kde autá dostávajú novú techniku, či vylepšenú aerodynamiku aj v priebehu sezóny. Žiarivým príkladom je Formula 1.

 

 

Technika v nej napreduje tak rýchlo, že by sa mohlo zdať, že staré a nové monoposty nemajú spoločné nič okrem volantu. Ani toto však už dlhšiu dobu neplatí. Je pritom zaujímavé, že až do prvej polovice 90-tych rokov bol štandardom klasický trojramenný volant. Už v 80-tych rokoch ale prišli prvé lastovičky s nie úplne kruhovým tvarom. Veľmi zaujímavý je napríklad volant Gerharda Bergera z roku 1989 s veľkým centrálnym ovládačom. Až v druhej polovici 90-tych rokov sa však začal tvar volantu v F1 výrazne meniť a začali na ňom vo veľkej miere pribúdať tlačidlá a ovládače. Nuž a dnes, s veľkým displejom uprostred, pripomína viac hernú konzolu ako volant a slúži na ovládanie a nastavovanie úplne všetkého.

Zdroj: DonutMedia

POZRITE SI EVOLÚCIU PORSCHE 911 V KRÁTKOM VIDEU

POZRITE SI EVOLÚCIU PORSCHE 911 V KRÁTKOM ...

Porsche 911 je ikonou. Vo svete štyroch kolies má obrovský počet obdivovateľov. Tvrdiť, že deväťsto jedenástka sa za ...

14. 02. 2016
POZRITE SA, AKO SA MENILO BMW 3

POZRITE SA, AKO SA MENILO BMW 3

BMW radu 3 je najpredávanejším modelom modrobielej vrtule. Predávajú ho už od r1975. Ako sa odvtedy zmenilo? To nám ...

04. 05. 2016