Zdá sa, že práve zdieľaná ekonomika pomohla zmene regulácie pre TAXI. 

Čo pripravilo ministerstvo? 

Aktuálne musia taxikári preukázať finančnú spoľahlivosť, musia mať skúšku odbornej spôsobilosti, dodatočnú poistku a kopec ďalších vecí, ktoré bežný vodič nepotrebuje. Čo sa chystá po novom? Novela právnej normy chce predovšetkým zabezpečiť zjednodušenie prevádzkovania taxislužieb a tiež zníženie administratívnej záťaže. Každé A má aj svoje B. Výmenou za niektoré ústupky sa zvýši kontrola týchto subjektov. 

Vo finále si od toho sľubujeme to, že to naozaj bude jednoduchšie pre podnikateľov v tejto oblasti a nebude mať už nikto žiadnu motiváciu obchádzať zákon," povedal riaditeľ sekcie cestnej dopravy Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Peter Varga.

Doteraz museli mať taxikári za každých okolností v aute nainštalovaný funkčný taxameter. O tom, že sa často nepoužíval alebo sa zapínali rôzne taxy, niekedy nabudúce. Dnes táto povinnosť nie je doslova nutnosťou. Tiež sa v prípade porušení zvyšujú sankcie. "Zvýšili sa pokuty, zaviedla sa možnosť odňatia koncesie, prípadne zakázanie podnikania na nejakú dobu v prípade porušenia," doplnil Varga.

Outdoorová kamera Niceboy VEGA 6 star 

Podľa novely napr. stačí, ak bude mať dispečing sídlo v niektorom z členských štátov EÚ. Nie je teda nutné mať striktne sídlo v SR. Podľa ďalšieho bodu by vodič mal zákazníka viesť po najkratšej trase. Prípadné zmeny z trasy musí konzultovať so zákazníkom. To už znie celkom zaujímavo. Nemyslíte si? Na druhej strane, neznalých nemiestnych zákazníkov tak rýchlo mohli nachytať a ošklbať. Novela tiež ráta s používaním elektronických bločkov, takže Uber a Taxify sú v tomto smere krytí. Tarifné podmienky už nemusia mať fyzicky so sebou v aute. Stačí digitálna forma. Ďalšia vec, ktorá sa mne osobne nepozdáva, je, že vodiči už nebudú musieť mať psychotesty. S tým úplne stotožnený nie som. Práve túto povinnosť by som rozšíril aj na Taxify a Uber.

Čo na to Cech Taxi Bratislava? 

Cech Taxi Bratislava s niektorými zmenami nesúhlasil a pripomienkoval ich. Podľa nich pripomienky UBER a Taxify nepatria medzi zdieľanú ekonomiku. Ich hlavným cieľom je vytváranie zisku. Ďalší problém vidia v zrušení povinnosti fyzických mechanických taxametrov. Tým chceli obmedziť aplikácie, ktoré pracujú cez GPS. GPS údajne nie sú presné, keďže na svoju presnú činnosť potrebujú tieto aplikáciu aj pripojenie na internet. No už keď GPS nevyhovuje na tieto účely, tak potom už neviem, na čo vlastne GPS je, keď je vraj také nepresné a ošklbe zákazníka.

Čo si myslíme my? 

V podstate sa štátom ani nečudujeme, že sa pokúsili zmeniť právne normy. Po starom totiž prichádzali o nemalú sumu peňazí. Zdieľaná ekonomika momentálne poskytuje široký priestor na prilepšenie v tejto rýchlej dobe. Je jasné, že ústupky, ktoré sa voči "netaxikárom" chystajú, sa starej generácii páčiť nebudú. Je to zmena, ktorá sa môže podpísať predovšetkým na skvalitnení služieb, ktoré si zákazník objednal. Samozrejme, že aj tak vznikne priestor na rôzne špekulácie za účelom obohatenia, ale asi to bude stále lepšie, ako v mnohých prípadoch nenažraných taxikárov. Samozrejme česť výnimkám. 

Všetky regulácie by sa mali prispôsobovať aktuálnemu stavu a mali by slúžiť v prospech ľudí. Preto určité uvoľnenie v tomto smere vítame. 

Zdroj: aktuality, Startiup, Slov-Lex, Foto: portofelice.it