Prudký odpal z miesta s pálením hnaných pneu sa v angličtine volá burnout. Ak chce vodič ohúriť partnerku na mieste spolujazdca, alebo všetkých na ulici, hrabe hnanými kolesami dlhšie, bez snahy šprintovať. V niektorých prípadoch nie je možné, alebo želané nechať auto stáť na mieste. Hlavne v prípade zadokoliek sa auto vrtí na malom priestore s motorom vytočeným do obmedzovača. Špeciálne v Austrálii z tohto majú protinožci ohromnú zábavu, ktorá prerástla do hodnoteného druhu súťaženia. Na dobrý burnout potrebuje auto nadpriemerný výkon, alebo menšiu trakciu. V každom prípade to však má niekoľko dôsledkov. Ak auto na burnouty nie je špeciálne pripravené, mimoriadne trpí. Týraný je motor, hnací agregát, brzdy a samozrejme pneumatiky...

Pre tento mimoriadne špeciálny Holden HSV 727 toto v žiadnom prípade nebol prvý burnout, ale cekom iste bol posledný!

Nasledovné video je skvelým príkladom, ako ľahko sa dá bez rozumu utýrať auto na smrť! O nedostatku výkonu v tomto prípade nemôže byť ani len reči, keďže táto mašina je výkonnejšia než Bugatti Veyron SuperSports! Áno, vidíte dobre. Michael Gup Gilbert z Austrálie vôbec nebol spokojný so sériovými parametrami 6,3 litrového V8 motora s označením LS3 vo verzii Holden HSV clubsport. Gup nechcel viac, on chcel rovno najviac! Tak dal pod prednú kapotu moderného musclecar naložiť 727 cui V8 motor. Prerátané na rozumné jednotky - 11,9 litra! Motor za 56 000 austrálskych dolárov vyrobila na zakázku firma Sonny Racing Components. Na 91 oktánový benzín zo seba v špičke vydá 950 kW (1 291 koní). K tomu monštru je primontovaná špeciálna len 2 stupňová automatická prevodovka Powerglide. Koncom minulého roka toto auto zajazdilo na šprinte na 1/4 míle 10,5 s s rýchlosťou v cieli 225 km/h. Našinec sa na tomto musí len baviť, keď si pamätá článok o novom slovenskom šprintérskom rekorde s autíčkom polovičných rozmerov, polovičným výkonom a časom 9,99 s.  Na riadne burnouty má tento takmer 12 litrový holden sily určite viac než dosť. Niet pochýb o tom, že tento holden má sily za troch, aj piatich :)

Auto sa objavilo v niektorých internetových automobilových reláciách, v jednej z nich malo toto auto zrejmý problém s chladením. Majiteľ sa napriek tomu rozhodol robiť to, vďaka čomu ho doma v Austrálii pozná každý, kto má vodičák, to najhoršie čo vám môže napadnúť: stáť na mieste a mať motor celé minúty v obmedzovači. Gup minulý víkend priviezol svoj špeci holden do USA na akciu PowerCruise na Brainerd International Raceway v Minnesote. Domov si ho však už nezobral...

foto: performancegarage.com.au a hotrod.com