Práce na najdlhšom diaľničnom tuneli Višňové napredujú. Pracovníci v ňom vyrazili spolu 3752 metrov v oboch rúrach. Po dokončení bude severná a južná rúra merať približne 7,5 km. Celkovo sú tak raziace práce v štvrtine. Stavbári používajú špeciálnu metódu ADECO RS. Ide o celoprofilové razenie, pri ktorom sa rúra razí na jedenkrát. Na Slovensku ju používajú prvýkrát. Pri budovaní sekundárneho ostenia ušetrí podľa NDS takmer polovicu času.

Po vybudovaní úsekov Lietavska Lúčka – Višnové – Dubná Skala a Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka sa motoristi vyhnú zápcham na ceste prvej triedy pod hradom Strečno. Cesta zo Žiliny do Martina bude kratšia približne o 15 minút.

Celý úsek D1 Lietavska Lúčka – Višnové – Dubná Skala bude merať takmer 14 kilometrov. Okrem tunela Višňové tu postavia stavbári aj 7 mostov a veľké odpočívadlo Turie. Ide o veľmi dôležitú časť diaľnice, ktorá odbremení namáhanú cestu I/18 pod Strečnom. Čas cestovania medzi Žilinou a Martinom sa skráti o cca 15 minút. Žilinu navyše významne odbremení od tranzitnej dopravy. Na západnej strane bude úsek nadväzovať na časť diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Dokončenie diaľnice Lietavska Lúčka – Višnové – Dubná Skala naplánovali na 28. 12. 2019.

K 22.06.2016 je stav prác nasledovný:

 

Od východného portálu

severná tunelová rúra: 1026,46 m
južná tunelová rúra:       797,34 m
odvodňovacia štôlňa:     452,8, m

 

Od západného portálu

severná tunelová rúra:   1002,61 m
južná tunelová rúra:        925,59 m
odvodňovacia štôlňa:      219,91 m

 

celkovo bude mať severná rúra dĺžku:   7 424,9 m
celkovo bude mať južná rúra dĺžku:       7 462,0 m

 

Zdroj: NDS a čitateľ