Automobilka Alfa Romeo sa potrebuje konečne dostať stabilne do čiernych čísiel a začať tvrdo zarábať. Materský koncern FCA si preto dal za cieľ Alfu ozdraviť a sústrediť sa na budúce projekty, ktoré jej prinesú potrebný zisk.

Malý športový model je veľký luxus

Jedným z radikálnych rozhodnutí, ktoré po vytýčení nových cieľov nasledovali, je definitívne zrušenie výroby športového modelu Alfa Romeo 4C. Aj keď ide o mimoriadne nadané športové auto, ktoré automobilke dvíha imidž, jeho malé predaje negenerujú fabrickej pokladnici potrebný zisk. Čo je ešte horšie, auto by si vyžadovalo modernizáciu a „setup“ na stále prísnejšie emisné a bezpečnostné normy, čo by stálo ďalšie peniaze bez záruky ich návratu. Rozhodnutie je preto nezvratné. Výrobné linky sa už dokonca zastavili a momentálne sa dopredávajú už len skladové zásoby posledných kusov.

Alfu Romeo 4C poháňa štvorvalec 1750 TBi (177 kW/241 k) uložený za sedadlami. Auto s hmotnosťou 895 kg dostane z 0 na 100 km/h za 4,5 s.

Cieľom je zvýšiť počty predaných áut

Dôraz na racionálnejší prístup sa ešte zvýraznil po spojení koncernov FCA a PSA. Alfa Romeo sa momentálne musí sústrediť na modernizáciu sedanu Giulia a veľkého SUV Stelvio, zároveň však finišuje s prípravou výroby menšieho SUV Tonale. Fabriku tak čaká obdobie nemalých investícií, ktoré sa musia vrátiť v podobe dobrých predajov všetkých modelových radov. Vďaka spojeniu s francúzskym koncernom PSA sa Talianom navyše otvárajú cesty k novým technológiám, ktoré by im mohli pomôcť  na ceste k ziskom. Zabúdať pritom nemôžeme ani na fakt, že Alfe Romeo chýba v modelovom portfóliu malé auto. A práve s takým by jej mohol byť koncern PSA veľmi nápomocný. Či a kedy sa nakoniec dočkáme prvých plodov spolupráce koncernu PSA a automobilky Alfa Romeo, však nakoniec ukáže až budúcnosť.