Ak to Talianom vyjde, novú Alfu uvidíme v predaji na prelome rokov 2015/2016. Giulia bude kompletne nový model. Nový sedan od Alfy má odštartovať jej svetlejšiu budúcnosť značky. Preto na rozdiel od typov z posledných dvoch dekád dostane zadný pohon a s ním spojené športové DNA. Nedá sa povedať, že by boli posledné modely Alfy nudné, ale niečo im chýbalo. To, že športový duch Alfy ešte nevymrel, ukázala značka na modeli 4C.

Vrchol ponuky má tvoriť Alfa Romeo Giulia GTA. Zvesti hovoria o výkone 487 – 527 koní. Motor má vychádzať z modelu Maserati Ghibli a ladiť ho bude Ferrari.

Ilustrácie Giulii majú viacero podôb, na skutočný vzhľad si musíme počkať až do júna.

Typ Giulia bude stáť na novej platforme Giorgio. Tá bude v rámci koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) použitá aj vo vozoch značiek Dodge a Chrysler. Alfa Romeo ponúkne širokú paletu motorov, reprezentovanú hlavne štvorvalcami. Základ ponuky bude pravdepodobne tvoriť 1,4 litrový turbo motor, ktorý poznáme z MiTa. Ďalej uvidíme známy 1,75 TBi s výkonom 240 koní. Špekuluje sa aj nad úplne novým 2,2 litrovým štvorvalcom. V ponuke nebudú chýbať ani vznetové agregáty. S istotou môžeme čakať pod kapotou 2,0 litrový turbo diesel. Použitie 1,6 litrového štvorvalca a 3,0 litrového šesťvalca sa zvažuje. No ak chce Alfa konkurovať nemeckej trojke, bez šesťvalcového nafťáka to asi nepôjde. 

Motor z Maserati Ghibli sa má objaviť vo vrcholnej verzii Alfy.

Vrchol ponuky má tvoriť Alfa Romeo Giulia GTA. Zvesti hovoria o výkone 487 – 527 koní. Teda podstatne viac než ponúka BMW M3 (431 koní). Motor má vychádzať z modelu Maserati Ghibli a ladiť ho bude Ferrari. Napriek väčším rozmerom  má mať Giulia GTA oproti M3 aj nižšiu hmotnosť.  

Giulia sa má rozmermi dostať medzi strednú (BMW 3) a vyššiu strednú triedu (BMW 5).

Alfa Romeo plánuje inváziu nových modelov. V priebehu nasledujúcich štyroch rokov sa majú objaviť až štyri. Po Giulii bude na rade luxusný sedan, keďže Giulia má na trhu zaujať pozíciu medzi strednou(BMW 3) a vyššou strednou triedou (BMW 5). To otvára priestor pre sedan, ktorý bude mieriť vyššie. Teda opäť na pomedzí vyššej strednej triedy(BMW 5) a luxusnej triedy (BMW 7). Podobný recept využíva aj Hyundai Genesis. Ďalšie modely, ktoré majú zabezpečiť väčšie predaje, budú SUV. To menšie bude konkurovať typom BMW X3 a AUDI Q5. Neskôr sa objaví väčšie, ktoré bude konkurovať BMW X5. Sergio Marchionne má s Alfou veľké plány. Na rok 2018 plánuje predaje na úrovni 400 000 kusov, minulý rok ich predáva len 74 000 ks. Či sa Alfe plány vydaria je otázne. My dúfame, že svoje plány na oživenie značky neodloží o ďalších pár rokov...

Zdroj: autonews.com