Aj keď si mnohí mysleli, že na výstavisko v Ženeve zavíta Alpina s novou upravenou trojkou, nestalo sa tak. BMW stále neodhalilo ani kombi verziu novej trojky, Alpina sa tak nemá kam ponáhľať a upravenú B3 alebo D3 predstaví možno na jeseň, alebo až o rok. Na tohtoročnú Ženevu si teda pripravila modernizovanú B7. Ako nová „sedmička“, aj Alpina prebrala veľké ľadvinky, ktoré však s upraveným predným nárazníkom vyzerajú o niečo lepšie. Vzadu nájdete po vzore modernizovaného BMW 7 koncové svetlá cez celú šírku auta.

Preplňovanú V8 s 4,4-litrovým zdvihovým objemom nemuseli skoro vôbec meniť. Veď aj proti najsilnejšiemu BMW M760Li dosahuje vyšší výkon, preto zostali na nezmenených 447 kW (608 k) a 800 Nm. Vďaka ešte trocha upravenej automatickej prevodovky dokáže modernizovaná Alpina B7 zrýchliť na 100 km/h za 3,6 sekundy, čo je o desatinu sekundy lepšie, ako pred modernizáciou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor je stále spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii je mód Alpina Sport+, ktorý upraví tlmiče, naladenie prevodovky alebo odozvu motora na čo „najostrejšie“ správanie na ceste. Klasické viaclúčové 20-palcové disky k Alpine stále patria a nezmení sa to ani na modernizovanej B7.

Maximálna rýchlosť je teraz 330 km/h, čo je na viac ako 5-metrovú limuzínu skutočne úctyhodný výsledok. Po vzore novej „7mičky“ dostala aj Alpina B7 opačne orientované budíky s otáčkomerom vychádzajúcim z opačnej strany, ako rýchlomer. Cena novinky začína na 154 800 eur, zatiaľ čo BMW M760Li v Nemecku štartuje na sume 174-tisíc eur. Dobrá otázka, priplatiť 20-tisíc eur za jednu z posledných V12 na trhu alebo ušetriť 20-tisíc eur a mať exkluzívnu Alpinu? Pri pohľade na bankový účet však našťastie tento problém nemusím riešiť.

Zdroj foto: Alpina

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov