Mercedes začal používať k niektorým motorom 9-stupňovú automatickú prevodovku. Doteraz sme ju videli však len v obyčajných verziách. Inžinieri AMG to plánujú zmeniť a už pracujú na vývoji „ultrarýchlej“ prevodovke pre športové použitie. Nový automat uvidíme prvýkrát v modeli E63 AMG. Nová 9-rýchlostná prevodovka bude musieť znášať veľké newtonmetre.


V súčasnosti ešte nepoznáme finálnu podobu obyčajného Éčka, no napriek tomu už vieme, že verzia AMG dostane elektronicky riadený diferenciál. Ten poznáme z verzie C63 S Coupé. Elektronika tak dokáže vektorovať krútiaci moment medzi kolesami zadnej nápravy.

AMG GT3

Podobnú retro mriežku chladiča uvidíme aj na ďalších modeloch AMG

Moers prezradil aj príchod verzie C63 Cabriolet. Tá má dostať podobný bodykit ako Coupé. Očakávať môžeme aj rovnakú techniku pod kapotou. Šéf AMG ďalej zdôraznil odhodlanie pracovať aj naďalej na športiaku AMG GT. Rival Porsche 911 má dostať verziu bez strechy, ale aj niekoľko špeciálnych výkonných verzií. Spomínate si na retro mriežku na prednej maske AMG GT3? Tak po novom ju údajne uvidíme na modeloch AMG častejšie.

Motor V12 ešte nikam nejde

AMG si uvedomilo zodpovednosť za životné prostredie a preto nahradí motor V12 za prepĺňaný trojvalec. Žartujem. :-) Mercedes nestratil rozum a trojvalce zásadne odmieta aj v bežných modeloch. 6,0 litrový agregát twin-turbo V12 bude s nami aj naďalej. Inžinieri vyvíjali veľký motor aj pre potreby luxusných modelov Mercedes-Benz a Maybach. Najvyšší výkon bude poskytovať, samozrejme, pod kapotou športových verzií AMG. Ten má po novom vzrásť, aby vytvoril zmysluplnú medzeru medzi motormi V8 a V12. Maximálny výkon motora V12 je v súčasnosti 463 kW (630 koní). Záujemcovia sa môžu tešiť aj na nový pohon 4x4, ktorý budú môcť kombinovať s dvanásťvalcom.


Zdroj: caranddriver

Šéf AMG ďalej zdôraznil odhodlanie pracovať aj naďalej na športiaku AMG GT. Rival Porsche 911 má dostať verziu bez strechy, ale aj niekoľko špeciálnych výkonných verzií.