Zvýšená bezpečnosť novších modelov oproti svojim predchodcom nenesie len výhody. Najviditeľnejšia nevýhoda je tá, že autá medzigeneračne rastú. Rastú, pretože potrebujú väčšie deformačné zóny, aby splnili prísne nárazové testy. Väčšie autá nechceme len kvôli bezpečnosti, tiež od nich požadujeme lepší komfort. Kým väčšine motoristov môžu väčšie rozmery automobilu prekážať len pri parkovaní a manévrovaní v meste, nám zanieteným vodičom prekážajú aj z iného dôvodu. Väčšia veľkosť rovná sa väčšia váha. A zväčšenie váhy prináša zhoršenie jazdných vlastností.


Ideálnym príkladom je predstaviteľ strednej triedy BMW radu 3 v karosérií kupé. Kým model z 80. rokov E30 mal dĺžku 4325 mm, jeho dnešný ideologický nasledovník F32 (BMW radu 4) má dĺžku 4641 mm, čo je zväčšenie o viac ako tridsať centimetrov. Naozaj zarážajúce je, že také BMW radu 2, ktoré je v hierarchií značky zaradené pod trojkový rad má dnes dĺžku 4432 mm. Hmotnosť je v prípade BMW radu 2 a 4 vyššia o 300-400 kg (závisí od motorizácie a výbavy) oproti modelu E30. Teda dnešná nižšia stredná trieda v podstate prerástla strednú triedu z pred tridsiatich rokov. Ak sa pozrieme na vývoj modelov v čase, posun vo veľkosti je viditeľný pri bežných modeloch, zatiaľ čo športové modely si relatívne držia svoje rozmery.

BMW 3 Coupe

Honda Accord

Ford Mustang

Chevrolet Corvette

Zdroj: autoforum.cz