Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Akcelerácia na stovku trvá pod 3 sekundy, na dvestovky pod 8 sekúnd a na 300 km/h pod 27 sekúnd. Maximálna rýchlosť má byť vyššia ako 322 km/h. Nie je to na daný výkon málo?

Hybridná pohonná jednotka

Arash AF10 má poskytnúť výkon až 2108 koní. Extrémne výkonné pohonné ústrojenstvo pozostáva zo spaľovacieho motora a štyroch elektromotorov. Tvorcovia plánujú použiť 6,2 litrový motor V8, ktorý prinesie 671 kW (912 koní) a 1200 Nm. Hmotnosť je pritom len 120 kg. Elektrický pohon bude poskytovať ohromnú silu, keď každý motor dodá výkon 220 kW (299 koní) a 270 Nm. Výsledný výkon 2108 koní vzišiel teda jednoduchým sčítaním výstupov jednotlivých motorov a určite viete, že takto jednoduché to v praxi nie je. Spaľovací motor leží pred zadnou nápravou. Každý z elektromotorov sa potom stará o pohon jednotlivých kolies.

Arash AF10

Spoločný výkon 5. motorov je 2108 koní

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Lítium-iónové batérie majú kapacitu 32 kWh. Batérie ležia čo najnižšie, aby znižovali ťažisko auta. Každý z elektromotorov má potom vlastnú 2-stupňovú prevodovku. Benzínový agregát má 6-rýchlostný manuál alebo automat.


Hmotnosť plastovo-uhlíkového šasi udáva Arash vo veľmi zvláštnych jednotkách - v iPhonoch. Šasi váži 658 iPhonov 6s. Automobilka sa v prípade časových jednotiek vrátila ku konvenčným veličinám a zostáva pri sekundách. Akcelerácia na stovku trvá pod 3 sekundy. Pre porovnanie, Porsche 918 Spyder to zvládne za 2,5 sekundy. Na dvestovky pod 8 sekúnd a na tri stovky pod 27 sekúnd. Maximálna rýchlosť má byť vyššia ako 322 km/h (o koľko vyššia nevieme). Auto teda neohromuje zrýchlením lepším ako majú dnešné autá s polovičným výkonom a maximálnou rýchlosťou, ktorú pred 24 rokmi zvládol Jaguar XJ220 so štvrtinovým výkonom. Nie, že by som teraz dehonestoval Arash AF10. No na daný výkon som očakával o niečo lepšie parametre, vy nie?

Arash AF10

Dynamika za výkonom zaostáva

Špeciálna pretekárska verzia má cenovku 1 200 000 libier. „Obyčajný“ model stojí 1 100 000 libier. Za túto cenu nebude na palube chýbať klimatizácia, elektro-hydraulické otváranie dverí a infotainment. Podvozok navyše môžete dvíhať/spúšťať v prípade potreby o 15 cm.


Zástupcovia automobilky prídu ukázať model AF10 do Ženevy.


Zdroj: arashcars, motoward