Andy Palmer - šéf Aston Martin sa vyjadril, že veľká výhoda typu 003 je angažovanosť Red Bullu, ktorý sa primárne podieľal na dizajne, podvozku a aerodynamike. Aston chce prostredníctvom modelu 003 predčiť rivalov z triedy hyperáut vďaka technológiám z F1, ktoré priniesol práve Red Bull. Možno si hovoríte, veď na svojho väčšieho brata Valkyrie nemá, a máte pravdu. No na rozdiel od velikána, 003 bude mať podľa Astonu Martin praktickejšie využitie v bežnom živote. Kabína auta je priestrannejšia. Priestor medzi vodičom a spolujazdcom väčší vďaka širšej stredovej konzole. Dokonca za sedadlami bude miesto na vašu batožinu, ako aj priestor na uloženie mobilu alebo peňaženky. Okrem sveta F1 sa dizajnéri britskej značky inšpirovali aj prototypmi LMP1. Dvere sa budú otvárať dohora, pričom so sebou otvoria aj kúsok strechy.

Návrat ku koreňom

Aston Martin sa vrátil k dizajnu vlastných motorov. AM-RB 003 bude poháňať hybridný turbo-motor V6. Žiadne oficiálne detaily zatiaľ neboli zverejnené, no keďže ide o hyperauto, môžeme očakávať poriadnu porciu výkonu. 

Ďalšou novinkou je aj revolučný uzavretý olejový systém nazývaný Nexcel, ktorý by mal uľahčiť zmenu oleja za menej ako 90 sekúnd. Prvýkrát tento systém použili v modeli Vulcan.

Karbónový svet

Tak ako Valkyrie aj 003 bude takmer celé z karbónu, od podvozku až po telo auta, čím sa ušetrí značná časť hmotnosti. Takisto vo výbave nebude chýbať aktívne aero, ktoré bude 003-ku tlačiť k ceste masívnym prítlakom. K dispozícii budú aj rôzne elektronické systémy, ako aj aktívne zavesenie.   

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Technológia z vesmíru

Predný „jazyk“ auta, masívny zadný difúzor ako aj technológia prenesená z lietadiel a variabilný profil zadného krídla. NASA potvrdila, že technológia v 003 umožní zmeniť prítlak auta bez zmeny fyzického uhla celého prvku. Táto technológia používaná vo vesmírnych projektoch, ktorú mám čiastočne problém pochopiť, sa nazýva FlexFoil a v automobilovom priemysle bude mať premiéru práve pri modeli 003.

To, že ide o exkluzivitu Aston Martin podčiarkol aj počtom kusov, ktorý sa zastaví na čísle 500. No zas, ruku na srdce, tisícky by ich pri súčasnej záplave superšportov a hypercars aj tak nepredali. 

Zdroj: carscoops.com

Foto: astonmartin.com