Aston Martin minulý rok predstavil civilnú verziu pretekárskeho špeciálu Vantage GT3. Názov GT3 kvôli sporom s Porsche museli zmeniť a pomenovať ho ako Vantage GT12. Počítalo sa len s verziou coupé, ale ak máte peniaze, dá sa kúpiť takmer všetko. A to si povedal jeden zákazník, ktorý chce ostať anonymný. Zaumienil si, že chce mať GT12 bez strechy a automobilka mu vyšla v ústrety.

Tento na zákazku postavený špeciál predstavili na tohtoročnom Festivale rýchlosti v Goodwoode. Video z predstavenia ponúkame nižšie. O stavbu sa postarala divízia Q by Aston Martin. Táto divízia ma za cieľ uspokojiť všetky priania klientov a upraviť autá podľa individuálnych predstáv. Doteraz sa však väčšinou jednalo len o estetické zmeny, netypické laky a farebné kombinácie, či už v interiéri, alebo v exteriéri. Dokonca mali na starosti i limitované edície značky. Divízia Q Aston Martin v minulosti spolupracovala s divíziou Aston Martin Advanced Operations, ktorá mala na starosti výrobu malosériovej produkcie modelov, ako napríklad One-77VulcanLagonda Taraf, alebo tiež Vantage GT12, od ktorého je odvodený i tento roadster.

Tento extrémne naladený roadster rozoznáte už na pohľad – ak ho náhodou niekedy uvidíte. Karoséria je tvorená predovšetkým z karbónových dielov. Auto má špeciálne upravené nápravy a zavesenie, aby vodičovi ponúklo rovnaké jazdné vlastnosti, ako jeho starší brat s pevnou strechou.

„Vantage Roadster GT12 je prvý projekt spájajúci všetky naše vedomosti a zručnosti  v jednom jedinom nádhernom aute. Iba za deväť mesiacov sme si osvojili zákazníkov sen a  realizovali ho. To je podstata divízie Q by Aston Martin," hovorí o aute vedúci špeciálnych projektov v Aston Martin David King.

Srdcom auta je atmosférický dvanásťvalcový motor s objemom 5,9 litra. Vzduch do neho prúdi prostredníctvom horčíkového sania a spaliny unikajú von titánovým výfukovým potrubím. Tento motor sa im podarilo odladiť na 441 kW a 600 koní. Prevodovka je robotizovaná sedemstupňová, totožná ako v coupé. Nikde nie je uvedené, koľko táto exkluzívna hračka stála.

Zdroj: caranddriver