Slovné spojenie Clubsport máme zakorenené v našich hlavách v súvislosti s odľahčením auta a takmer okruhovým vzhľadom. No Audi pri výkonnej A3 na to išlo inak i napriek tomuto označeniu. Ostrý koncept totiž nabral v porovnaní s darcom Audi S3 zhruba 20 kg navyše, no dvihli i výkon 2,5-litrového päťvalca.

Veru tak, hmotnosť pri tomto koncepte naozaj neišla dole. Z 1505 kg narástla na 1527 kg. Nie je to ale nič hrozné, pretože výkonu má tento koncept naozaj dosť. A3 Clubsport, ktoré Audi postavilo pre šou vo Wörthersee disponuje totiž výkonom 386 kW (525 k) a krútiacim momentom 600 Nm. V porovnaní so sériou to je nárast z hodnôt 228 kW a 420 Nm. A akýže je tam teda motor? Päť valcový 2,5-liter TFSI z RS Q3. 

525 k, 600 Nm a 310 km/h. Také koncepty máme radi!

I napriek relatívne slušnej hmotnosti akceleruje A3 Clubsport na kilečko za 3,6 sekúnd a maximálka je až pri 310 km/h. Výkon v prepočte na liter, ktorý ženie auto dopredu, je totiž krásnych 211,7 k. Jasné, že to nie je atmosféra. Turbo tlačí až 1,5 baru, okrem toho má koncept prepracovaný medzichladič a nové sacie i výfukové potrubie. Technici upravili i automatickú prevodovku S Tronic, ktorá má funkciu Launch control. S takýmito zmenami ide ruka v ruke i nižší podvozok o 10 mm. Auto je posadené na 21-palcové kolesá, ktoré ukrývajú (vpredu) 370 mm veľké karbónové brzdové kotúče. Ako raketa zrýchľuje, ale A3 Clubsport dokáže i slušne brzdiť. Vďaka väčšiemu prítlaku a aerodynamickej brzde brzdí z rýchlosti 250 km/h o 12 m lepšie než S3.