Audi jednoducho potrebuje znižovať flotilové emisie, a tak je zástavba plug-in hybridu zaujímavým riešením. Škoda len, že aj vo vyššej strednej triede, rovnako ako u BMW 5, sa nedostal k slovu šesťvalec, ale len štvorvalec.

Spaľovákom teda bude 2,0 TFSI s 185 kW (252 k), ktorý dopĺňa elektromotor s 105 kW (143 k). Ten je umiestnený v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke S tronic. Systémový výkon je na úrovni 270 kW (367 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 500 Nm. Motor tento moment prenáša na všetky 4 kolesá pomocou pohonu quattro.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Lítium-iónový akumulátor je umiestnený v zadnej časti vozidla, má kapacitu 14,1 kWh a pomocou 7,4 kW nabíjačky sa na plnú kapacitu dostane za 2,5 hodiny. Vďaka pomoci elektromotora zrýchli plug-in hybridné Audi A6 na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximálka je obmedzená na 250 km/h.

Na výlučne elektrický režim dokáže jazdiť do rýchlosti 135 km/h a do vzdialenosti 53 km, podľa WLTP. Spotreba má pritom oscilovať medzi 1,9 až 2,1 l/100 km (samozrejme prvých 100 km s plne nabitým akumulátorom). Pre Audi typické príplatky ako Matrix LED svetlá, štvorzónová klimatizácia alebo Audi virtual cockpit sú tu v sérii. Cena na domácom nemeckom trhu začína na 68 850 eur a je k dispozícii iba v karosérii sedan.

Zdroj: Audi AG