Internet zmenil svet v mnohých oblastiach a jednou z nich je aj predaj. Ani kupovanie nového auta už nie je ako kedysi. Ľudia už nechodia do predajní nepripravení, s kopou otázok. Väčšinou už presne vedia čo chcú, prípadne si reálne prídu pozrieť a ochytať niektoré detaily a dohodnúť sa na cene. Aj preto niektoré automobilky posúvajú do popredia internetový predaj. Žiarivým príkladom je Tesla, ale napríklad aj Volvo. Audi chce však práve naopak prilákať ľudí do predajní. Pomôcť mu v tom má virtuálna realita.

"Výzvou pre nás bolo, že ľudia chodia často k predajcom iba dohodnúť sa na cene. Z internetu už vedia všetko, čo chceli o aute vedieť. My im ale chceme dať lepší zážitok z návštevy dílera. Chceme, aby prišli konzultovať veci ohľadom auta a nielen hľadali na internete."

Svoje budúce auto si budete môcť obzrieť aj na Mesiaci

Dôvodom, prečo by mali ľudia namiesto pokojného konfigurovania doma uprednostniť návštevu predajcu, by malo byť to, že si môžu nimi nakonfigurované auto pozrieť v reálnej veľkosti a dokonca rôznych prostrediach. Pomocou systému virtuálnej reality sa budete môcť voľne prejsť okolo vami navoleného auta, ale aj nahliadnuť do interiéru. Systém obsahuje kompletnú ponuku typov a modelov značky a všetky kombinácie farieb, diskov, výbav, čalúnenia a podobne. Ukáže vám teda presne, ako bude vyzerať auto podľa vašich predstáv. No okrem auta samotného si budete môcť zvoliť aj svetelné podmienky a prostredie, v ktorom chcete auto vidieť. To znamená, že si ho môžete prezrieť napríklad v Paríži, na Islande, alebo na Mesiaci.

 

Audi začalo s prototypovým testovaním systému virtuálnej reality ešte v roku 2014. Dnes je už na prahu uvedenia do bežnej praxe. Momentálne totiž systém už testuje 6-predajcov v Nemecku. Predajcovia majú dve verzie virtuálnej reality. Prvá, kompaktná, je určená pre menšie priestory a zákazník pri nej sedí na stoličke. Druhá vyžaduje priestor približne 5 m2 a zákazník sa môže počas prehliadky voľne pohybovať okolo auta. Čo sa týka hardvéru, Audi používa dva typy zariadení: HTC Vive a Oculus Rift. Z nich na konci testovacej fázy vyberie to lepšie a to poputuje ku všetkým predajcom.

Zámer jasne opísal aj Marcus Kühne, z divízie digitálneho predaja: "Výzvou pre nás bolo, že ľudia chodia často k predajcom iba dohodnúť sa na cene. Z internetu už vedia všetko, čo chceli o aute vedieť. My im ale chceme dať lepší zážitok z návštevy dílera. Chceme, aby prišli konzultovať veci ohľadom auta a nielen hľadali na internete. Virtuálna realite je invazívna, emocionálna a nečakaná."

Zdroj: autocar

VOLVO MÁ PREDÁVAŤ VIAC CEZ NET. VYNECHÁ VEĽA AUTOSALÓNOV...

VOLVO MÁ PREDÁVAŤ VIAC CEZ NET. VYNECHÁ ...

Vedenie Volva sa rozhodlo zefektívniť predaj a priblížiť ho súčasnému svetu. Najzásadnejšou zmenou je prístup k ...

19. 12. 2014
TESLA JE PODĽA FORBESU NAJINOVATÍVNEJŠOU FIRMOU NA SVETE. SÚHLASÍTE?

TESLA JE PODĽA FORBESU NAJINOVATÍVNEJŠOU ...

Tesla je jednoznačne inovatívna a v mnohom predbehla svoju dobu. Vďaka vizionárovi a zakladateľovi automobilky Elonovi ...

31. 08. 2015