Popri uvedení novej verzie Audi spolu s výkonnejšou 55 quattro rovno modernizovalo pohonný systém. Áno, čítate správne, auto je v predaji približne rok a výrobca robí úpravy dôležitých vecí, ako je výkon či dojazd. Nemyslím teraz konštrukčné nedostatky, ktoré výrobca neodhalil počas testovania.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Podľa metodiky WLTP prináša Audi až o 25 km dlhší dojazd pre 55 quattro. Celkový dojazd teraz môže byť až 436 km, čo sú skutočne skvelé hodnoty. Ako však dokázal kolega v teste e-tron 55 quattro, až na takúto hodnotu sa pravdepodobne nedostanete.

Optimalizovaný systém využíva skoro stále odpojený predný elektromotor, neodoberá tak žiadnu energiu. Pripája sa až v najnutnejších prípadoch. Rozdiel je tiež vo využiteľnosti akumulátora. Ten má kapacitu 95 kWh, avšak z neho môžete využiť 86,5 kWh, dovtedy to bolo 83,6 kWh. Ďalším „upgradom“ je optimalizovaný systém chladenia, temperuje akumulátor s vyššou účinnosťou. Klesla tiež spotreba čerpadla, ktoré je určené na prúdenie kvapaliny. Nuž a poslednou novinkou pre 55 quattro je paket S-line s 20-palcovými diskami a lakovanými dielmi ako podbehy či vonkajšie zrkadlá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

e-tron 50 quattro

Slabšia verzia 50 quattro prichádza s maximálnym výkonom 230 kW (313 k) a 540 Nm. To stačí na zrýchlenie na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kapacita akumulátora je v tejto verzii 71 kWh (využiteľné 64,7 kWh), systém je voči výkonnejšej verzii ľahší o približne 120 kg. Menšia kapacita tiež znamená kratší dojazd, v tomto prípade približne 336 km podľa WLTP. Nakoniec ceny. Modernizovaná 55 quattro má v Nemecku stále rovnakú nezmenené cenu 80 900 eur, slabší variant začína na 69 100 €.

Zdroj foto: Audi