Favoritom v najvyššej kategórii LMP1 sa nevyhli ani technické problémy, ani havárie. Od štartu viedla pretekárske pole Toyota s posádkou Wurz - Sarrazin - Nakajima, ktorí zvládli najlepšie i kvalifikáciu. No už v prvej hodine sa pokazilo vstrekovanie na Porsche, ktoré pilotoval v tom čase Neel Jani. O pol piatej, hodinu a pol po štarte pretekov, prišiel hustý dážď. Až natoľko, že jazdci mali problém s viditeľnosťou. Na trať vyrazil Safety car a nešťastnými účastníkmi nehody počas jazdy za SC boli piloti Toyoty a Audi. Pri pomalej jazde išli obaja jazdci vedľa seba, keď ich na rovinke Mullsane zozadu doslova rozstrelilo Ferrari triedy GT. Všetky tri autá skončili v bariére. Nicolasovi Lapierrovi sa podarilo dostať do boxov, kde jeho Toyotu zrepasovali a vrátil sa na trať, no Marcovi Bonanomimu v Audi ostali len oči pre plač. Toyota a pokazené Porsche sa tak opäť prebojovávali na čelo štartového poľa, kde sa o vedenie bili posádky týchto tímov. Toyota v čele pretekov so štartovým číslom 8 ale o piatej hodine ráno skončila po požiari elektroinštalácie. Vedenie po nich prebralo Audi s číslom 1 Fässler - Lotterer - Tréluyer a neskôr Grassi - Gené - Kristensen v Audi č. 2. Obe autá ale mali problém s turbodúchadlom a v boxoch strávili každé viac než 10 minút. 


Vďaka týmto problémom Audi sa do čela dostalo Porsche a bojovalo o víťazstvo. Lenže dve hodiny pred koncom pretekov, keď za volantom sedel "smoliar F1" Mark Weber, motor Porsche vypovedal poslušnosť a bolo po nádejach. Porsche by v prípade úspechu malo návrat na slávny okruh vo veľkom stýle - po sedemnástich rokoch a hneď viťazstvom. To ale znamenalo takmer isté víťazstvo pre dve posádky Audi, ktoré si to už len povinne odjazdili a tretie miesto pripadlo Toyote č. 8, ktorej posádka Davidsona - Lapierr - Buemi sa prepracovala po havárii hore a umiestnila sa na treťom mieste. Tohtoročné Le Mans mohlo byť výnimočné najmä pre pilota Audi Toma Kristensena, ktorý by v prípade víťazstva získal už desiaty titul v Le Mans. No potešilo ho zrejme i druhé miesto. Preteky sa tento víkend určite oplatilo pozerať, okrem dramatických situácií, o ktoré v Le Mans nikdy nie je núdza (havária Loica Duvala v kvalifikácii, kedy sa Audi vznieslo a v rýchlosti cez 200 km/h vletelo do bariéry) bolo zaujímavé sledovať výkonnostný rozdiel hybridných prototypov a nižších tried LMP2 alebo GT. Veď kombinácia spaľovacieho motoru s elektromotormi dávala v Toyote, Audi i Porsche takmer 1000 koní výkonu.

zdroj: 24h-lemans.com