Nový trojlitrový šesťvalec, ktorý naladili na dve výkonové úrovne, má uhol zovretia medzi valcami 90 stupňov. Slabší z nich disponuje výkonom 160 kW (218 k), silnejší potom 200 kW (272 k). To je slušný nárast v porovnaní s aktuálnymi motormi, ktoré ponúkajú 204 k, resp. 245 k. To všetko ale so znížením spotreby o 13%. Krútiaci moment narástol u najsilnejšej verzie o 50 Nm, teda na 600 Nm. Ruka v ruke k tomu ide aj pokles emisií CO2, tie by mali poklesnúť v priemere o 15 g na kilometer. S takýmto výsledkom spĺňa normu Euro 6. Zmeny, vďaka ktorým konštruktéri Audi dosiahli takýto výsledok, sa odohrali najmä vo vnútri agregátu. Nové sú piestne krúžky alebo čapy, ktoré sú z nového materiálu a znížili tým trenie. Kľuková skriňa a hlava valcov majú oddelený okruh chladenia a zmenám sa nevyhlo ani prepĺňanie. Spomenúť môžeme ešte i nový palivový filter či katalyzátor. Tieto motory chce Audi spriahnuť so sedemstupňovým automatom DSG, a to by malo priniesť ďaľšie zníženie emisií CO2 o 10 g/km. Automobilka zatiaľ nešpecifikovala, v ktorých autách sa tento motor objaví. Súčasný 3,0 TDI je v ponuke pre A4, A5, A6, A7 Sportback, A8, Q5 a Q7.