Audi R8 Competition poháňa upravený 5,2 litrový V10 motor.

Srdcom automobilu je starý známy 5,2 litrový vidlicový desať valec, ktorý však prešiel vylepšením a po novom bude produkovať 425 kW (578 koní). Spriahnutý bude výhradne so samočinnou sedemstupňovou dvoj spojkovou prevodovkou S-tronic. V tejto kombinácii zvládne akcelerovať z 0 na 96 km/h za 3,2 sekundy a maximálka leží na 320 km/h. Čo robí z verzie competition najrýchlejšiu R8 vôbec. Motor ponúka rovnaký výkon ako pretekárska verzia R8 LMS ultra. Podľa Audi ide o veľmi spoľahlivý motor, pretože väčší servisný zásah si vyžiada až po absolvovaní 29 000 km v pretekárskych podmienkach (teda približne jednu závodnú sezónu).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Audi R8 competition dostalo v rámci odľahčovania mnoho karbónových dielov.

Ďalšie zmeny a vylepšenia sa týkajú napr. výfukovej sústavy, ktorá bola upravená pre vyšší výkon a dostala čierne leštené koncovky výfukov. R8 competition je tiež vybavená čiernymi leštenými diskami, ktoré na zadnej náprave obúvajú pneumatiky so šírkou 305 mm. O brzdenie sa postarajú keramické brzdy, ktoré sú doplnené červenými piestikmi. Exteriér limitovaného vozu nesie čierne karbónové doplnky v  matnom odtieni napr. zadné krídlo, motorový priestor, spätné zrkadlá, predný spojler a zadný difúzor. V interiéri tiež objavíme karbón, ktorý je použitý na stredovom tuneli a paneloch dvier.


V podstate ide o najbrutálnejšiu „obyčajnú“ R8, ktorú ma značka zo štyrmi kruhmi v ponuke. Audi R8 competition malo za vzor pretekársku verziu R8 LMS ultra, ktorá je vo svete závodov veľmi úspešná. Ako som už naznačil ide o limitovanú verziu, takže ide o auto iba pre vyvolených. Automobilka ohlásila produkciu 60 kusov pre americký trh, či sa auto ukáže aj v iných častiach sveta je otázne. Audi berie objednávky od novembra, pričom autá by mali byť zákazníkom doručené už začiatkom budúceho roka.

Zdroj: carscoop.com