Zatiaľ, čo sa veľké množstvo športových kombíkov z trhu vytratilo, Audi na to ide presne opačne. Audi RS4 začal ako sedan, ale zmenil sa na kombi. Jeden z dôvodov, prečo je to tak, je model RS5 coupé, ktorému by viac konkuroval. Kombi zaistilo, že vzájomná konkurencia nehrozí a potešil aj skalných fanúšikov, keďže historický prvé RS model bol RS2, práve s karosériou kombi. V tomto smere Audi nemá konkurenciu. A my sme toho fanúšikmi.

Agresivita z RS4 srší

Začnime dizajnovými úpravami. Dizajnéri sa inšpirovali pretekárskym Audi 90 quattro IMSA GTO (ak tam vidíte podobu, dajte koment) a v prednej časti má typickú Singleframe masku a veľké nasávacie otvory. Svietiť na cestu vám budú pri vašich nočných pokusoch o dosiahnutie maximálnej rýchlosti príplatkové Matrix LED svetlá. Vyzerajú naozaj dobre, takže ten príplatok by ste mali predýchať. Oproti bežnému modelu je o 30 mm širšie, čo mu iba pridáva na agresivite. Vzadu vás očarí typický Audi RS difúzor s guľatými koncovkami výfuku a zadný strešný spoiler. Čerešničkou sú 19-palcové disky, alebo dokonca aj 20-palcové. Jednou z odporúčaných farieb je Nogaro Blue, ktorá je „šokujúco“ za príplatok. To by bolo k dizajnu, ale čo je pod kapotou?

Papá V8, vitaj V6

Žiaľ, motoru V8 ukázali kde sú dvere a na jeho miesto usadili biturbo V6 s výkonom 450 koní a 600 nm. To, samozrejme, posiela na všetky štyri kolesá pohon Quattro. 100 km/h dá za 4,1 sekundy a maximálka je obmedzená na 250 km/h. Za príplatok odblokovania to bude až 280 km/h. Motor má objem 2,9 litra a označenie TFSI je spojené s kolesami 8-stupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic. Váhu znížili o 80 kg na 1790 kg. RS4 sedí o 7 mm bližšie k vozovke, ako štandartna verzia a samozrejmosťou je adaptívny podvozok. Vnútri vás čakajú športové sedačky a volant, plno emblémov RS a skvelý Audi Virtual Cockpit, s pridaným športovým RS displejom. Ak sa chcete stať najrýchlejším tatkom v okolí, pripravte si zhruba 80 000 €. Čas sporiť máte do začiatku roka 2018.