„Pre typ A4 a menšie autá nebudeme mať V8,“ povedal Hackenberg. Zároveň potvrdil V8 pre väčšie autá a SUV. Náhradou zaň bude prepĺňaná V6, ktorá dostane elektrické turbo (oproti klasickému by malo mať lepšiu odozvu na plyn) a zrejme nie len jedno. Mohla by to byť upravená verzia motora z novej S4 B9, ktorá má 354 koní. V Audi RS4 B9 by mal byť výkon až 500 koní, čo je na úrovni Mercedesu C 63 AMG. Medveď však V8 naďalej má.

4,2-litrová atmosferická V8 točila až 8500 otáčok!

Je budúcnosť v elektrifikácii? 

Hackenberg vidí budúcnosť Audi v elektrifikácii. „Športovosť a elektromobilita nie sú až tak odlišné smery. Elektromotory majú ohromný krútiaci moment, čo znamená dobré zrýchlenie, takže môžeme urobiť veľmi športové auto, ale trochu inak športové, ako to chápeme dnes. Špecifický hybrid bude v každom Audi budúcnosti. Budeme mať elektrické turbo, rekuperáciu, generátory, mikrohybridy, rôzne športové hybridy a plug-in hybridy,“ spomenul Hackenberg. A ešte jedna dobrá správa na záver, Audi to s downsizingom vraj nebude preháňať a typ A4 nedostane trojvalec, ako BMW radu 3. „Máme v koncerne trojvalce, máme trojvalce aj v Audi, ale či budeme mať trojvalec v A4? Musím povedať, že nie,“ zakončil Hackenberg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: autoforum