Agregát 4,0 TDI V8 má dvojicu turbodúchadiel a elektricky poháňaný kompresor, ktorý má redukovať odozvu v nízkych otáčkach. Výsledný výkon je 320 kW (435 koní) a 900 Nm.
Audi SQ7 TDI 4,0

Audi SQ7 môžete kúpiť aj v 7-miestnej verzii

Nad športovými ambíciami SUV sa môžeme usmievať, ale moderné stroje s vysokým ťažiskom dokážu v zákrutách „zázraky“. Ako sme si už pri Audi zvykli, športové verzie sa od obyčajných modelov odlišujú len v detailoch. Zvonku nájdeme odlišné nárazníky, bočné lišty, zrkadlá a štvoricu výfukov. Štandardom sú aj 20“ disky a znaky SQ7 a V8T. Za príplatok môžete zvoliť aj 22“ disky.
 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Audi SQ7 TDI 4,0

V najnižších otáčkach tlačí do motora vzduch elektrický kompresor. Jeho odozva je 250 ms.

Dieselový motor pod kapotou

To najdôležitejšie je pod kapotou. Nájdeme tu úplne nový agregát 4,0 TDI V8 BiTurbo. Má dvojicu turbodúchadiel a elektricky poháňaný kompresor, ktorý má redukovať odozvu v nízkych otáčkach. Výsledný výkon je 320 kW (435 koní) a 900 Nm. Na naftu je to veľmi slušná hodnota (predchádzajúca generácia Q7 V12 TDI však poskytla výkon až 500 koní). S motorom spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka.


Akcelerácia na stovku je až neuveriteľných 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je už klasicky obmedzená na 250 km/h. Papierová kombinovaná spotreba je podľa NEDC 7,4 l/100 km. Realita bude skôr cez 10 litrov.

Vráťme sa však k elektrickému kompresoru, ktorý je po prvýkrát použitý v sériovom aute. U Audi má skratku EPC. Reakčná doba systému je 250 milisekúnd. Marketingové materiály hovoria, že auto nemá „turbo lag“. Elektrický motor dokáže kompresor roztočiť na 70 000 otáčok za minútu. Kompresor využíva k pohonu 48V okruh, ktorý sa stará aj o napájanie elektro-mechanických stabilizátorov na podvozku.


Samozrejmosťou je permanentný pohon Quattro. Vzadu nájdeme aj športový diferenciál, ktorý dokáže v zákrute posielať viac výkonu na vonkajšie koleso a pomáha tak pri zatáčaní. SQ7 má štandardne adaptívne tlmiče a vzduchový podvozok. Za príplatok sú v ponuke aj karbón-keramické brzdy.


Cena v Nemecku začína na 89 900 €, ale ako poznáme príplatkovú politiku prémiových značiek, prekročiť 120 000 € nebude problém. Záujemcovia si môžu vybrať medzi 5 a 7 miestnou verziou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov