Exteriér dostal pár zmien, ktoré ho budú odlišovať od bežných verzií Q8. Mriežka chladiča Singleframe má matne strieborný rám a dvojité kolmé lamely. Samozrejme, nechýba odznak SQ8. Interiér má športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, ktoré sú čalúnenie do kombinácie kože a Alcantary.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Tým najdôležitejším je však bezpochyby motor. Vznetový štvorlitrový preplňovaný osemvalec má 2 turbodúchadlá a elektrický kompresor. Ten je poháňaný 48 V sieťou a k dispozícii je mild-hybridná sústava. Teda napríklad medzi 55 až 160 km/h zvládne systém vypnúť motor po dobu 40 sekúnd, čo je samozrejme podmienené viacerými faktormi. Výsledkom má byť lepšia spotreba až o 0,5 l/100 km.

Motor produkuje 320 kW (435 k) a 900 Nm. Tieto údaje dodávajú dynamike tohto „obra“ hodnoty 4,8 sekundy pri zrýchlení na 100 km/h a maximálku elektronicky obmedzenú na 250 km/h. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, vzadu môže byť za príplatok športový diferenciál s optimalizáciou prenosu krútiaceho momentu medzi obe zadné kolesá.

Automobil má rovnako ako model SQ7 aktívne stabilizátory na oboch nápravách, pre minimalizovanie nakláňanie auta v zákrutách. Práve pre ne a výkonný elektrický kompresor potrebuje auto na palube výkonnú 48 V elektrickú sieť. Sériové je aj adaptívne vzduchové pruženie a pre lepšiu stabilitu aj manévrovateľnosť má riadenie kolies zadnej nápravy. Pre ďalšie odlíšenie od ostatných verzií sú za príplatok 22-palcové disky. Sériovo sú totiž 21-palcové s pneumatikami 285/45 R21. Novinka príde na trh koncom leta.

Zdroj: motor1

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov