Výrobca ako pohonné ústrojenstvo použije 1,4 litrový štvorvalec TSFI  a elektromotor. Celkový výkon bude 150 kW (204 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. To by malo stačiť na maximálnu rýchlosť 222 km/h, zrýchlenie na 100 km/h za 7,6 sekundy a priemernú spotrebu paliva len 1,5 l/100 km.

Samotný elektromotor má výkon 75 kW (102 k). V elektrickom režime dokáže A3 e-tron prejsť 50 km. Maximálne dosiahne rýchlosť 130 km/h. Typ a kapacitu akumulátorov automobilka neprezradila. Pravdepodobne pôjde o rovnaké akumulátory, aké sme videli v koncepte Audi A1 e-tron. To znamená lítium- iónové batérie s kapacitou 12 kWh, ktoré z bežnej elektrickej zásuvky dosiahnu plné nabitie za 4 hodiny. Celé toto elektrické ústrojenstvo zvyšuje váhu A3 o 150 kg.

Audi zatiaľ nezverejnilo či A3 e-tron pôjde niekedy aj do sériovej výroby. Zatiaľ majú v pláne len obmedzenú produkciu pre interné testovanie. Cena jedného hybridu ostáva neznáma.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

Teraz sa vráťme k sľubovanej spotrebe. 1,5 litra benzínu na 100 km zvádza k divokým predstavám o lacnom jazdení s 204 koňovým stádom pod kapotou. Netešte sa, neušetríte. Táto spotreba je výsledkom európskeho testovacieho cyklu, ktorý je prinajmenšom zavádzajúci. Priemerná spotreba 1,5 l/100 km vznikla najmä vďaka tomu, že A3 e-tron dokáže prejsť 50 km v elektrickom režime. Túto energiu si však musíte dobyť pred jazdou. Po vyčerpaní akumulátorov ostane v hre len štandardný spaľovací motor. Ten si bude musieť poradiť s hybridom, ktorý je od štandardnej A3 ťažší o 150 kg. Výsledná reálna spotreba bude niekoľkonásobne vyššia. Nepomôže ani rekuperácia brzdnej energie.

Zdroj: autoforum.cz

Prečítajte si aj: Osud Audi R8 e-tron nepraje. Skončí ako väčšina elektomobilov?