Google so svojimi autami zatiaľ jazdí len po Kalifornii.

Za návrhom zákona stojí kalifornské Oddelenie motorových vozidiel (Department of Motor Vehicle). Opatrenia majú za cieľ zvyšovať najmä bezpečnosť a v podstate sprísňujú podmienky prevádzky daných automobilov.  

Legislatíva prestala používať označenie vodič a zaviedla slovo „operátor“. Nech už túto osobu nazveme akokoľvek, vždy musí byť prítomná v aute a čo viac, dokonca na sedadle vodiča pripravená kedykoľvek prevziať riadenie. To znamená, že žiadny odvoz z krčmy, spánok alebo čítanie novín sa nekoná. Operátor musí navyše vytvárať záznam s údajmi kedy musel do riadenia zasiahnuť a prečo. Dáta potom putujú do spoločnosti Google.

Spotrebiteľské jazdenie je zatiaľ v prípade autonómnych áut v nedohľadne. V Kalifornii musí byť aktuálne každý operátor vybavený špeciálnym oprávnením a registráciou. Jeho úlohou navyše nie je len odviezť sa, ale hlavne dávať pozor.

Na autonómne auto potrebuje "špeciálny vodičák".

Dostať sa za volant autonómneho vozidla a dávať na neho pozor však nie je také ľahké. Podľa pravidiel musí mať každý operátor potvrdenie, že rozumie danej technológii. Okrem toho musí absolvovať kurz defenzívnej jazdy a byť zapísaný v zozname operátorov v spomínanom úrade.

Pravidlá sa zaoberajú aj samotnými vozidlami nielen ich vodičmi. Každý prevádzkovateľ daného auta, bude musieť splatiť zálohu vo výške 5 miliónov dolárov (3,7 milióna eur), ktorá sa použije na prípadné škody spôsobené prevádzkou. Prevádzka je však podmienená aj registráciou. Google a prípadní ďalší prevádzkovatelia budú musieť zaplatiť 150 dolárov (110 eur). V rámci tohto poplatku im Kalifornia umožní na jeden rok zaregistrovať 10 autonómnych vozidiel a 20 operátorov.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  Ako funguje autonómne Google auto? Jeho čas sa blíži!