Rozvoj nových technológií je naozaj rýchly.  Len prednedávnom boli rôzne aktívne bezpečnostné systémy takmer výlučne v prémiových vozidlách. Odborníci na dopravu však prišli na to, že tieto systémy naozaj fungujú a začali ich vyžadovať napríklad pri testoch EuroNCAP. Dobré hodnotenie tak dokáže získať len automobil s poriadnou bezpečnostnou výbavou plnou asistentov jazdy. Autonómne krízové brzdy (AEB) chváli aj organizácia NHTSA a tvrdí, že môžu zachraňovať životy. Význam systému ukázala už predchádzajúca štúdia.

 

Automobilky Toyota, GM, Ford, FCA, Honda a VW sa dohodli na zavedení autonómneho brzdenia (AEB) do áut do roku 2022.

Podľa Reuters sa automobilky Toyota, GM, Ford, FCA, Honda a VW dohodli na zavedení autonómneho brzdenia (AEB) do áut do roku 2022. Pri autách s manuálnou prevodovkou to bude kvôli technickým komplikáciám trvať možno o niečo dlhšie. „Sme z toho nadšení. Táto technológia môže znížiť počet nehôd až o 20%. Spočítajte si to. Ročne sa stane 5 milión nehôd. 20% pokles znamená o milión zrážok menej. To sú naozaj veľké čísla,“ hovorí Mark Rosekind, admin NHTSA.


Kamerové alebo radarové senzory systému snímajú vzdialenosť od ostatných vozidiel. Pokiaľ sa priblížite k vozidlu systém vás upozorní, prípadne začne okamžite brzdiť, podľa situácie. Súčasné systémy dokážu zmierniť rýchlosť nárazu alebo nehode úplne zabrániť.

Čísla hovoria o tom, že v roku 2012 zomrelo na cestách v USA až 1705 ľudí v dôsledku nárazu zozadu. Ďalších 547 000 utrpelo zranenia. Krčná chrbtica je pri náraze zozadu veľmi zraniteľná, najmä pokiaľ máte sedenie nastavené nesprávne.


Odborníci cez štúdiu poukázali na to, že automatické brzdné systémy pracujú omnoho lepšie, než len systémy výstrahy. Pri automatických brzdách sa znížil počet zranení o 42 %, ale iba o 6 % pri systémoch varovania. Počítač dokáže jednoducho reagovať rýchlejšie než človek, ale ani asistenčné systémy majú isté problémy. Nedávno napríklad zvolával Ford modely F150 s autonómnymi brzdami. Systém občas zle vyhodnotil situáciu a začal brzdiť bez toho aby mal pred sebou prekážku. Vyzerá to tak, že vývojári musia na tom ešte poriadne zapracovať. Dokým nebudú bežné plne autonómne autá je totiž najdôležitejším bezpečnostným prvkom vodič.


Zdroj: carscoops