Autonómne jazdiace automobily musia absolvovať množstvo náročných testov, ktoré by ich mali pripraviť na scenáre z bežného života. Lexus s dvoma volantmi je však nezvyčajná kombinácia, počas testovania stačí väčšinou 1 volant. Inžinieri v Lexuse si však povedali, že pre každý prípad bude lepšie mať volanty 2. Plne autonómne jazdiace auto by sa malo v budúcnosti zaobísť dokonca úplne bez volantu.

Lexus testuje autonómne jazdiaci model LX 600 hL v americkom výskumnom inštitúte automobilky Toyota. Na streche má kamery, ktoré poznáme aj napríklad z Google autíčok.

Lexus LS 600 hL s 2 volantmi je raritou, ktorú však v bežnej premávke nestretnete.

Inžinieri ho testujú v dvoch režimoch, prvým je takzvaný Chauffeur, teda vodič a druhým je Guardian, teda strážca. Prvý režim by mal byť na úrovni 4 až 5 podľa klasifikácie SAE pre autonómne režimy. Druhý by mal pomáhať vodičovi pri nepredvídateľných podmienkach, ako napríklad mikrospánok alebo zdravotné problémy.

Testovanie prebiehalo v areáli výskumného inštitútu sesterskej spoločnosti Toyota.

V prvom režime testovali vyhýbací manéver. Lexus jazdil autonómne vo svojom pruhu, keď mu do jazdného pruhu hodili balík slamy. Automobil prekážku obišiel a vrátil sa späť do svojho pruhu. Druhou skúškou bolo dávanie prednosti. Paralelne s Lexusom jazdil vo vedľajšom pruhu druhý automobil. Pri zaregistrovaní prekážky vo svojom pruhu Lexus najprv spomalil, pustil vedľa jazdiace vozidlo, zaradil sa zaňho a potom sa opäť vrátil do svojho pruhu. Všetko zatiaľ bez účasti vodiča.

Lexus mal na streche rôzne kamery a snímače.

Režim strážca pomáha vodičovi v nepredvídaných momentoch, ako je napríklad mikrospánok. V tomto prípade preberie za vodiča riadenie. A načo majú v Lexuse druhý volant? Pre takzvaný „sicher“. Keďže testovali preberanie kontroly vedenia od človeka na automat, bol pri nebezpečných situáciách dostupný aj druhý vodič s druhým volantom a druhými pedálmi. Ak by niečo nevyšlo, v tom prípade by zasiahol.