Jazda v Čine musí byť pre našinca zážitkom. Odlišnú dopravnú situáciu znázorňuje aj fakt, že Čína vyžaduje pre zahraničných turistov ich vlastný čínsky vodičský preukaz, ináč nemôžu v tejto ázijskej krajine šoférovať. Na rôzne situácie z tejto krajiny tak musia byť pripravené aj najnovšie autonómne systémy.

Autonómny režim bude fungovať aj v Ázii, preto musia zbierať dáta aj napríklad z čínskych ciest.

Ako však niečo podobné nasimulovať? Je to prakticky nemožné. Práve preto začali v čínskom Šanghaji s testom autonómneho režimu, ak sa to tak dá nazvať. Hlavnou úlohou je zbieranie dát, ktoré budú následne analyzovať. Po Číne budú nasledovať ďalšie kontinenty, systém tak v budúcnosti môže byť pripravený naozaj na rôzne dopravné situácie.

Najväčším problémom dopravy v Číne je vysoká hustota automobilov, ale hlavne rôzne správanie tamojších vodičov. Odlišnosťou sú tiež značky s čínskymi znakmi, ktoré nekorešpondujú s celosvetovo zavedenými názvami alebo rôznymi značeniami na vozovke. Napríklad u nás typický prechod pre chodcov s bielymi pásmi nájdeme v Číne aj na diaľniciach. Nie sú to však prechody pre chodcov, ale značia vzdialenosť, ktorú by sme mali dodržiavať od vozidla jazdiaceho pred nami.

Ďalším rozdielom sú dopravné značky a vodorovné nápisy v čínskych znakoch.

Mercedes-Benz za minulé roky už prešiel cez viac ako 175 testovacích jázd a súčasné asistenčné systémy najazdili v testovacom režime už viac ako 9,5 milióna km. V rámci programu „Intelligent World Drive“ už Mercedes testoval jazdu na diaľniciach v Nemecku, teraz sú na testovaní systémov a zbieraní dát v Šanghaji. Nasledujúcou zastávkou bude Austrália, potom Južná Afrika a ukončí to Las Vegas. Všetky podklady zozbierané na tejto akcii pomôžu k lepšiemu vývoju autonómneho režimu, ktorý by tak mal fungovať spoľahlivo po celom svete. Čo myslíte, podarí sa im to na prvýkrát?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov