„Vieme to, že vozidlo bolo na ceste s aktivovaným Autopilotom, keď kolmo cez cestu prechádzal traktor s prívesom. Ani Autopilot a ani vodič si nevšimli bielu stranu prívesu traktora oproti jasnej oblohe, takže brzda nebola použitá,“ znie oficiálne vyjadrenie Tesla Motors.

Prvá smrteľná nehoda

V minulosti už Autopilot párkrát zaváhal, ale ešte nikdy nedošlo k smrteľnej nehode. Autopilot Tesly na príves na ceste nezareagoval a neaktivoval brzdy. Model S vpálil pod príves, kde auto prišlo o strechu a pokračovalo ešte desiatky metrov ďalej. Vodič sa volal Joshua Brown a bol nadšeným fanúšikom Tesly. Dokonca pred mesiacom zverejnil známe video, ako Autopilot v jeho aute zabránil potenciálnej nehode. Polícia našla vo vraku auta prenosný DVD prehrávač. Preto nie je vylúčené, že vodič pozeral počas jazdy film a nevenoval sa sledovaniu premávky.

„Vieme to, že vozidlo bolo na ceste s aktivovaným Autopilotom, keď kolmo cez cestu prechádzal traktor s prívesom. Ani Autopilot a ani vodič si nevšimli bielu stranu prívesu oproti jasnej oblohe, takže brzda nebola použitá,“ znie oficiálne vyjadrenie Tesla Motors.


Podobné alebo ešte vyspelejšie systémy ako Tesla používajú aj iné automobilky. Tie však na rozdiel od Tesly neumožňujú jazdu bez držania volantu, prípadne vodiča stále napomínajú. National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) začína skúmať polo-autonómny systém riadenia Tesly. Ten sa dostal po smrteľnej nehode pod ostrú kritiku.


Zdroj: teslamotors