V poslednom desaťročí počúvame o autonómnych autách stále častejšie. Automobilky sa nás všemožne snažia presvedčiť, že vozidlá, ktoré sa zaobídu bez vodiča sú svetlá budúcnosť, na ktorú sa máme tešiť. Nielen, že dokážu na okruhu zajazdiť rýchlejší čas ako väčšina bežných vodičov, sú navyše aj bezpečnejšie. Stroje totiž nerobia chyby a zlyhávajú zriedkavejšie ako ľudia. To aj napriek tomu, že sa sem tam vyskytnú pri zrážke. Spravidla je totiž na vine práve ľudský faktor. Autonómne vozidlá, či autopilot však rozhodne nie sú iba výsadou dneška!

Vedci už v roku 1971 predpokladali, že do 30 rokov budú vozidlá s autopilotom bežné. Mali teda na mysli rok 2000. Hoci sa o pár desaťročí sekli, vyzerá to, že sa ére autonómnych áut nevyhneme.

Myšlienkou auta, ktoré by sa riadilo samo sa ľudia zaoberajú už od 20-tych rokov minulého storočia. Vtedajšie technológie však neboli na dostatočnej úrovni. Iné to už ale bolo na začiatku 70-tych rokov. Dôkazom je aj priložené video. Vzniklo v roku 1971 a je zrejme jedno z prvých, ktoré zachytáva jazdu auta s autopilotom. Upravený Ford Cortina MkII má na svedomí britská štátna spoločnosť Road Research Laboratory. Tá medzičasom prešla do súkromných rúk a dnes funguje pod názvom Transport Research Laboratory. Pred 44 rokmi sa však jej zamestnanci zaoberali autom, ktoré jazdí samo. Nazvať ho autonómnym by ale bolo príliš silné a nepravdivé. Auto totiž pomocou zariadenia namontovaného pred prednou maskou sledovalo kovové pásy zabudované v ceste. Išlo teda o riešenie, ktoré by si vyžadovalo veľkú úpravu infraštruktúry a obmedzovalo by použitie autopilota iba na vybrané cesty. Hoci bol tento systém ďaleko od autonómnych áut ako ich poznáme dnes, už vtedy vedci predpovedali, že autám jazdiacim bez zásahu vodiča patrí budúcnosť. Predpokladali, že do 30 rokov budú podobné vozidlá bežné. Mali teda na mysli rok 2000. Hoci sa o pár desaťročí sekli, vyzerá to, že sa ére autonómnych vozidiel nevyhneme.