Avatar Roadster pokračuje v britskej tradícii ľahkých roadsterov

Avatar Roadster je malý, ľahký, vo vnútri však skrýva 2,3 l motor z Focusu RS a so zrýchlením 3,6 s sa nezľakne ani dnešných supercarov.

Avatar ponúka Roadster v dvoch motorových verziách, obe vážia úžasných 695 kg. Tú prvú poháňa 2,0 litrový prepĺňaný Ford EcoBoost s výkonom 250 k spolu s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou z Porsche Boxster. V tejto konfigurácii auto zrýchli na 96 km/h (60 mph) za rovné 4 s a má topspeed 233 km/h. Výkonnejšia verzia je zaujímavejšia, skrýva v strede namontovaný 2,3 litrový prepĺňaný motor z Fordu Focus RS s výkonom 350 k. Motor skombinovali so 6-stupňovou manuálnou prevodovku a Roadster s týmto setupom zvládne šprint na 96 km/h (60 mph) za 3,6 s a dosiahne topspeed 265 km/h.

Aj so základným 2,0 l prepĺňaným motorom je Roadster výborná hračka

Hoci sa Avatar Roadster najlepšie cíti na okruhu, fabrika nezabudla ani základné prvku komfortu a na palubu namontovali kúrenie a klimatizáciu, či audio systém kompatibilný s Apple Carplay i Android Auto. Roadster je ale doma na okruhu a tak niet divu, že príplatkové položky zamerali týmto smerom. A je z čoho vyberať, môžete si zvoliť napríklad 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku, samosvorný diferenciál Quaife, pretekárske brzdy, pretekársky 3-cestne nastaviteľný podvozok Nitro NTR, aero balíček pre vysoký prítlak, ktorý obsahuje aj dvojdielne krídlo, data logger, či GoPro4 HD kameru integrovanú s data loggerom.

Zadná časť pripomína pretekársky špeciál

Šéf Avatar Sports, Dylan Popovic, hovorí: „Po predstavení prototypu sme zistili, že naši zákazníci chcú viac. Počúvali sme ich a odpovedali tým čo chcú: excelentný výkon, ostré riadenie, ale chcú aj kultivovanejšie veci, aby mohli auto využívať aj inde ako len na okruhu. Zahladili sme ostré hrany a vytvorili omnoho guľatejší balík. Zmenili sme geometriu, upravili riadenie a zlepšili ergonómiu v kabíne, rovnako sme vyvinuli veci, vďaka ktorým je potešenie auto riadiť na ceste i okruhu.“ S produkciou Avataru Roadster začnú na jar tohto roka a základná verzia bude stáť 39 990 libier, teda asi 45 775 eur.