Synonymom britského športového auta býval malý ľahký roadster. Malá automobilka Avatar sa snaží držať tradície a na Performance Car Show v Birminghame predstavila sériovú podobu Avataru Roadster. Auto na prvý pohľad pôsobí veľmi jednoducho, ale nenechajte sa oklamať, vo vnútri drieme šelma, ktorá si hravo poradí aj so supercarmi.

Avatar Roadster pokračuje v britskej tradícii ľahkých roadsterov

Avatar Roadster je malý, ľahký, vo vnútri však skrýva 2,3 l motor z Focusu RS a so zrýchlením 3,6 s sa nezľakne ani dnešných supercarov.

Avatar ponúka Roadster v dvoch motorových verziách, obe vážia úžasných 695 kg. Tú prvú poháňa 2,0 litrový prepĺňaný Ford EcoBoost s výkonom 250 k spolu s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou z Porsche Boxster. V tejto konfigurácii auto zrýchli na 96 km/h (60 mph) za rovné 4 s a má topspeed 233 km/h. Výkonnejšia verzia je zaujímavejšia, skrýva v strede namontovaný 2,3 litrový prepĺňaný motor z Fordu Focus RS s výkonom 350 k. Motor skombinovali so 6-stupňovou manuálnou prevodovku a Roadster s týmto setupom zvládne šprint na 96 km/h (60 mph) za 3,6 s a dosiahne topspeed 265 km/h.

Aj so základným 2,0 l prepĺňaným motorom je Roadster výborná hračka

Hoci sa Avatar Roadster najlepšie cíti na okruhu, fabrika nezabudla ani základné prvku komfortu a na palubu namontovali kúrenie a klimatizáciu, či audio systém kompatibilný s Apple Carplay i Android Auto. Roadster je ale doma na okruhu a tak niet divu, že príplatkové položky zamerali týmto smerom. A je z čoho vyberať, môžete si zvoliť napríklad 7-stupňovú sekvenčnú prevodovku, samosvorný diferenciál Quaife, pretekárske brzdy, pretekársky 3-cestne nastaviteľný podvozok Nitro NTR, aero balíček pre vysoký prítlak, ktorý obsahuje aj dvojdielne krídlo, data logger, či GoPro4 HD kameru integrovanú s data loggerom.

Zadná časť pripomína pretekársky špeciál

Šéf Avatar Sports, Dylan Popovic, hovorí: „Po predstavení prototypu sme zistili, že naši zákazníci chcú viac. Počúvali sme ich a odpovedali tým čo chcú: excelentný výkon, ostré riadenie, ale chcú aj kultivovanejšie veci, aby mohli auto využívať aj inde ako len na okruhu. Zahladili sme ostré hrany a vytvorili omnoho guľatejší balík. Zmenili sme geometriu, upravili riadenie a zlepšili ergonómiu v kabíne, rovnako sme vyvinuli veci, vďaka ktorým je potešenie auto riadiť na ceste i okruhu.“ S produkciou Avataru Roadster začnú na jar tohto roka a základná verzia bude stáť 39 990 libier, teda asi 45 775 eur.

JAZDA: FORD FOCUS III RS

JAZDA: FORD FOCUS III RS

Focus RS bol vždy výnimočný, no III. generácia je extrémna. V tom najlepšom zmysle. Na TopSpeed.sk sme mu už venovali ...

17. 04. 2016
TEST PORSCHE BOXSTER S

TEST PORSCHE BOXSTER S

Boxster je už všeobecný pojem. Dnes každá baba zhruba vie, že je to porsche a ako vyzerá. Ešte nedávno to tak zďaleka ...

05. 05. 2011