Bentley bude ponúkať s týmto motorom modely GT a GTC. Je to vôbec prvý raz, čo Continental dostane pod kapotu V8. Doteraz bol v ponuke len šesť litrový W12, a ten už samotným názvom znie že auto má spotrebu ako denný prietok ropovodu Družba. Nový motor má ale za úlohu poskytnúť primeraný výkon a dynamiku, zároveň však znížiť spotrebu paliva až o 40% (!) a zlepšiť emisie CO2.

Nový motor Bentley má objem 4,0-litra a dvojité prepĺňanie. Výkon 500 koní pri 6000 ot/min je plne dostačujúci a krútiaci moment 660Nm je k dispozícii nepretržite v rozsahu otáčok 1700-4000 ot/min. Akcelerácia do stovky za 5 sekúnd nemôže v subtílnom kupé nikoho uraziť a ideálne dávkovanie výkonu má na starosti osem stupňová automatická prevodovka. Maximálna rýchlosť je 290 km/h. Relatívne nízka spotreba bola dosiahnutá samozrejme už spomínanými ôsmymi stupňami a taktiež ložiskami s nízkym trením, tepelným manažmentom motora, vysoko tlakovým vstrekovaním či rekuperáciou energie pri brzdení. Dojazd na plnú nádrž je s ľahkou nohou až 800 kilometrov. Múdry manažment motora tiež vypína valce pri nízkom zaťažení alebo pri ustálenej rýchlosti (diaľnica), a z V8 sa stáva V4.

500 koní a 660 Nm. Stačí?

500 koní a 660 Nm. Stačí?

Doteraz bol v ponuke len hyper motor W12. Downsizing motorov sa už nevyhol ani Bentley. Výkon však stále má.

Pohon je pernamentne na všetky kolesá a o jeho rozdelenie sa stará diferenciál Torsen s pomerom 40/60 v prospech zadných kolies. Keď sme pri kolesách, 20" sú ako štandard. Je ale možné dostať i 21" šesť lúčové disku vo vyhotovení Diamond Black alebo Diamond Silver. Čím sa nová V8 GT vizuálne líši oproti svojím bratom? Čiernou mriežkou a chrómovým rámikom. Mimochodom dizajn Bentley Continental je naozaj nadčasový. V takejto podobe sa vyrába už takmer desať rokov a svoj vek vôbec nedáva najavo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov