Nové technológie so silným nádychom ekológie sú stále populárnejšie. Donedávna išlo len o absolútne marginálny doplnok k normálnym autám, dnes automobilky používajú batérie a elektomotory kde len môžu. Dôvodov je niekoľko. Asi najdôležitejším sú tlaky Európskej únie na to, aby výrobcovia plnili emisné limity. Dopyt po týchto autách síce veľký nie je, no systém superkreditov robí zázraky.

Zázrak so znížením produkcie CO2 nemusí byť v realite tak úplne pravdivý.

Na pole zelených automobilov po novom mieri Bentley. Automobilka predstavila hybridný koncept založený na type Mulsanne. Do sériovej výroby ho síce tak skoro nedostane, no hybridný systém ako taký, môže výrobca použiť už o niekoľko rokov. Jeho prvou zastávkou by malo byť nové SUV, ktoré však spoznáme údajne až v roku 2017.

 

Bentley nám veľa podrobností o koncepte, ktorý plánuje predstaviť na autosalóne v Pekingu, nepovedal. Aj z toho mála sa pokúsme vyčítať čo najviac. Mulsanne Hybrid má mať o štvrtinu väčší výkon a zároveň produkcia CO2 údajne klesla o 70 %! Automobilka sa teda naučila čarovať.

 

Obyčajný Mulsanne má pod kapotou 6,75 litrový osemvalec s technológiou twin-turbo. Jeho výkon predstavuje 377 kW (513 k) spolu s maximálnym krútiacim momentom 1020 Nm. Hybrid by teda mohol disponovať až 471 kW (640 k). Výkon je podľa všetkého viac ako dostatočný.

 

Hybridný Mulsanne milionárom nehrozí. Koncept je skôr demonštráciou novej technológie.

Elektrické vodiče má pripomínať medená farba.

Úsmevne však vyznieva zníženie produkcie CO2. Ak naozaj klesla o 70 %, jej hodnota by mala skončiť na 118 g/km. V prepočte teda hovoríme o priemernej spotreba približne 4,9 l/100 km! Bentley Mulsanne Hybrid v realite túto spotrebu jednoducho nemôže dosiahnuť za žiadnych okolností okrem jazdy dole kopcom. Na papieri sa však s číslami manipuluje veľmi ľahko. Koncept údajne v čisto elektrickom režime zvládne takmer 50 km. A keďže automobilky papierovú spotrebu zisťujú v týchto prípadoch tak, že počítajú s jazdou na 100 km s plne nabitými batériami, hneď je nám jasné, akú normovanú spotrebu môže asi tento hybrid dosiahnuť.

 

Okrem číselných zmien je Mulsanne s hybridným ústrojenstvom v podstate úplne obyčajný Mulsanne. Pár zmien predstavujú nápisy „Hybrid“ a medená farba v interiéri a exteriéri. Práve tieto doplnky majú evokovať elektrické vodiče.

 

Šéf Bentley Wolfgang Schreiber uviedol, že do konca dekády budú zákazníci mať možnosť vybrať si hybridný pohon pri 90% typov. Myslíte, že všetky budú jazdiť so spotrebou 5 litrov?

 

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj:  EÚ zistila, že normovaná a reálna spotreba nesedí. Obviňuje automobilky