Dôvod na predstavenie typu 2 GranCoupe je pritom prozaický. Ďalšia generácia BMW 3 totiž opäť narastie a tak automobilka vidí priestor pre ďalší typ, ktorý by vzniknutú medzeru zaplnil.
BMW Compact Sedan Concept

Predokolka vychádzajúca z konceptu Compact Sedan bude nakoniec určená iba pre Čínu. Zvyšok sveta dostane typ 2 GranCoupe s pohonom zadnej nápravy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

4-dverové kupé, či 5-dverový liftback?

Dôvod na predstavenie typu 2 GranCoupe je pritom prozaický. Ďalšia generácia BMW 3 totiž opäť narastie a tak automobilka vidí priestor pre ďalší typ postavený na platforme so zadným pohonom, ktorý by vzniknutú medzeru zaplnil. Auto bude schádzať z rovnakej výrobnej linky ako štandardná dvojka. Zatiaľ však nie je úplne rozhodnuté, či bude najmenší typ s označením GranCoupe 4-dverovým kupé ako je to v prípade 6 GranCoupe a 4 GranCoupe, alebo či sa automobilka v tomto prípade odkloní a urobí z dvojky praktickejší liftback. Štvordverová karoséria by dala autu väčšiu tuhosť, no päťdverová by priniesla výhodu oproti súperom v praktickom využití. Pričom súpermi budú Audi A3 sedan a Mercedes-Benz CLA. Rázvor GranCoupe oproti kupé narastie a bude mať hodnotu medzi 2 690 mm a 2 810 mm, Teda medzi hodnotami súčasnej dvojky a trojky.

BMW M2 GranCoupe

Takto by mohlo vyzerať 4-dverové BMW M2 GranCoupe

Vedenie automobilky k tomuto kroku posmelilo aj rozhodnutie predsedu predstavenstva Haralda Krügera, že auto vychádzajúce z konceptu Compact Sedan nebude automobilka predávať mimo Číny. BMW ho bude vyrábať v spolupráci s firmou Brilliance a dostane pohon predných kolies. Pre zvyšok sveta teda bude určené BMW 2 GranCoupe s pravoverným pohonom zadnej nápravy, pripadne pohonom xDrive pre niektoré verzie. Ponuka motorov a prevodoviek pre tento typ bude kopírovať ponuku bežného radu 2. Dôležité však je, že automobilka z tejto karosárskej verzie plánuje postaviť aj vrcholný model M2 GranCoupe. Ten bude mať pod kapotou, rovnako ako BMW M2, 3,0 litrový radový 6-valec s výkonom 272 kW (370 koní). Postaví sa proti Mercedesu-AMG CLA 45 a Audi RS3 sedan. Jeho hlavnou výhodou bude podľa BMW práve pohon zadnej nápravy a vďaka nemu jazdné vlastnosti, ktoré vodiča viac vtiahnu do deja. Inými slovami to, prečo majú fanúšikovia radi BMW už dlhé roky. Okrem M2 však príde aj hybridná verzia s 1,5 litrovým trojvalcom a elektromotorom, ktorý bude súčasťou 8-stupňovej automatickej prevodovky. Jeho dojazd na elektrický pohon by mal byť okolo 50 km. Nuž a kedy sa tejto novinky reálne dočkáme? BMW 2 GranCoupe by malo prísť na trh v roku 2019.

Zdroj: autocar