BMW nenecháva nič na náhodu a chce sa stať opäť kráľom v oblasti jazdných vlastností v triede. Taká Alfa Romeo Giulia a Jaguar XE totiž nastavili úroveň veľmi vysoko. No napriek zachovaniu rozloženia hmotnosti 50/50, zníženiu hmotnosti a ťažiska prichádzajú aj horšie správy. Aj keď zatiaľ nepotvrdené. Ako zadokolka bude nové BMW radu 3 v ponuke už len so 4-valcami a 3-valcami, no snáď najväčší šok má byť fakt, že 6-valce kúpite už jedine v kombinácii s pohonom xDrive a 8st. automatom. Nijako inak. Samozrejme okrem M3.

Nová 3-ka má byť ľahšia a podvozkovo ešte lepšia, ako doteraz.

Konštruktéri upravili ťažisko, ktoré je o 10 mm nižšie voči predchodcovi, rozloženie hmotnosti zostáva na úrovni 50:50 a pohotovostná hmotnosť klesla v priemere o 55 kg. Výrazne zväčšený má byť rozchod kolies. Zaujal ma dizajnový podpis svetiel. Ak zostane denné svietenie rovnaké, ako na zamaskovanom modeli, bude to výrazná zmena voči doposiaľ používaným „Angel Eyes“.

Nová 3-ka bude mať širší rozchod kolies a nižšie ťažisko.

BMW sa tiež hrdí prepracovaným 4-valcovým zážihovým motorom. Mal by to byť najvýkonnejší štvorvalcový benzín, aký zatiaľ mali v sériovom aute. Oficiálne údaje chýbajú, podľa neoverených zdrojov by však verzia 330i mala mať viac ako 190 kW (258 k) a 400 Nm.

Spojený bude už len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, manuál si kúpite len so 4- a 3-valcovými motormi. Vrcholná ne-M verzia by mala byť M340i a tá zostane pri radovom šesťvalci. Tá však má priniesť až 380 koní, rovnako ako práve predstavená BMW Z4 M40i. Všetky bližšie informácie sa dozvieme po oficiálnej premiére.

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov