Od roku 2002 sa odborníci na vývoj a výrobu karosérie rozhodujú a nakoniec určia víťaza ceny EuroCar Body Award. BMW ju získalo s modelom 6 GT už po tretíkrát. Prvý raz to bolo v roku 2014 s i8 a o rok neskôr druhýkrát s novou karosériou BMW 7, ktorá využívala aj karbón. Rok na to (2016) tak šnúru prerušila Alfa Romeo s modelom Giulia.

BMW 6 GT je tretím baworákom, ktorý toto ocenenie získal.

Konferencia sa zameriavala na porovnávanie technických a výrobných riešení karosérií. Ocenenie by mal získať ten automobil, ktorý priniesol prevratné riešenie do sériovej výroby. Experti až 3 dni diskutujú a porovnávajú desiatky vozidiel a ich karosérií.

Karoséria BMW 6 GT je voči predchodcovi odľahčená o 44 kg, môže za to aj väčšie použitie hliníka a vysokopevnostnej ocele. Automobil je voči predchodcovi priemerne ľahší až o 150 kg. A čo najviac oslovilo členov poroty?

Ocenenie získalo už aj BMW 7 s jeho karbónovými časťami karosérie.

Jednoznačne zadné jednodielne veko batožinového priestoru vyrobeného z hliníkového tlakového odliatku. Inovatívny tvar nemá odvodňovací kanálik, čo vytvorilo široký otvor s dobrým výhľadom vzad. Voči predchodcovi má tiež batožinový priestor až o 110 l viac priestoru. Po otvorení štandardne dodávaných elektrických piatych dverí a po elektrickom sklopení zadných sedadiel vznikne priestor, ktorý môžete naplniť až 1 800 l batožiny. To dosiahli konštruktéri aj zmenou umiestnenia zadných sedadiel. BMW 6 GT zvíťazilo za prémiový segment, druhé miesto obsadilo Volvo XC60. Uvidíme, či bude nové 6 GT úspešnejšie ako 5 GT.

Zdroj foto: BMW

Odborníkov najviac zaujali piate dvere vyrobené z jedného hliníkového tlakového odliatku.