Záujem o tieto automobily vo svete klesá.

Druhá generácia Z4 prišla na trh v roku 2009. Do konca tejto dekády by mala dostať svojho nástupcu. Aspoň tak to tvrdí, Klaus Froehlich, vedúci vývoja automobilky BMW. Vznik nového roadstra však výrobca zvládne v záujme znižovania nákladov v spolupráci s Toyotou. Značky by si mali pomôcť v oblasti konštrukcie, elektroniky a vývoja ľahkých materiálov.

Príchod roadstra od BMW utrpí aj kvôli tomu, že v Číne o tieto autá nie je záujem a na iných trhoch klesá dopyt. Automobilka má teda iné priority.

BMW využije spoluprácu s automobilkou Toyota.

Záujem o dvojsedadlové športiaky však vo svete upadá. V minulom roku klesli v Európe predaje Z4 v porovnaní s rokom 2013 o 11 % na 5369 kusov. V USA je prepad ešte citeľnejší. Pokles 13 % pre BMW znamenal len 2151 predných Z4. Vyplýva to zo štatistík agentúry JATO Dynamics.

Z toho dôvodu chce automobilka znižovať náklady na vývoj novinky čo najvýraznejšie. S uvedením vozidla na trh sa navyše ponáhľať nebude a teda jeho vývoj nepredstavuje pre automobilku prioritu. Problémom v tejto oblasti je aj fakt, že obrovský čínsky trh o tieto autá záujem nejaví. Nemeckej značke teda chýba značná motivácia vo forme vidine vysokého odbytu na najväčších trhoch.

Zdroj: autonews.com

Prečítajte si aj: Test BMW Z4 sDrive 2.8i