BMW sa pohrávalo s plánmi na výrobu vodíkového modelu i8. Dokonca vznikol aj prototyp s rozšíreným stredovým tunelom, kde boli nádrže s palivom. Automobilka ale už v minulosti prezentovala, že pred vodíkom dostanú prednosť batérie. Rovnaký osud čaká aj športový model i8. Ten príde dokonca vo verzii bez spaľovacieho agregátu. Výsledkom teda bude čistý elektromobil.

Elektromobil i8 zároveň nemá vážiť viac ako súčasná hybridná i8, aj napriek veľkému počtu batérií.

Produkciu auta ešte oficiálne zástupcovia automobilky nepotvrdili, ale vývojové oddelenie na ňom už údajne pracuje. Z hybridného modelu i8 odstránia inžinieri spaľovací agregát a vymenia ho za trojicu vysokootáčkových elektromotorov. Jeden bude poháňať predné kolesá a dva zadné kolesá. Do úvahy teda pripadá aj torque vectoring. Ako základ má poslúžiť spomínaný vodíkový prototyp s rozšíreným stredovým tunelom, kde sa zmestí veľké množstvo batérií. „Nápad je použiť rozšírený stredový tunel pre batérie namiesto vodíkových nádrží,“ povedal zdroj z automobilky pre Autocar. Elektromobil i8 zároveň nemá vážiť viac ako súčasná hybridná i8, aj napriek veľkému počtu batérií.


„BMW má skvelú históriu vysokootáčkových spaľovacích motorov. Chceme túto tradíciu zobrať aj do poľa elektrických áut s elektrickými motormi, ktoré budú točiť ďaleko viac ako tie, ktoré poznáme dnes,“ hovorí zdroj z BMW. Súčasná hybridná i8 ponúka výkon  362 koní. Čisto elektrická verzia ponúkne viac. Každý z trojice motorov má mať 199 kW (271 koní). Kapacita batérií a ani dojazd zatiaľ nie sú známe. Ešte pred príchodom plne elektrickej verzie príde modernizovaná hybridná verzia i8.

 

Zdroj: autocar, carscoops