Novinka BMW i Hydrogen NEXT však nemá už používať spaľovací motor a preňho ako palivo vodík, ale vodík by mal v palivových článkoch generovať elektrinu. BMW prototyp predstavilo na báze X5 aktuálnej generácie G05, jeho sériové nasadenie je však stále ďaleko.

Problémom je najskôr slabá infraštruktúra a tiež problémy s vodíkom, ktorý je vysoko nebezpečný pre svoje okolie pri styku s kyslíkom. Ale späť k i Hydrogen NEXT. BMW by chcelo vytvoriť malú sériu pojazdných áut na tento pohon okolo roku 2022. Do sériovej výroby by chceli tento typ pohonu ponúknuť okolo roku 2025.

Ani to však neznamená, že by BMW zanevrelo na výrobu čistých elektromobilov alebo plug-in hybridov. Jednoducho len chcú ponúknuť čo najširšiu ponuku na trhu, z ktorej si vyberie skutočne každý. Nie všetci chcú totiž taký alebo onaký pohon a nútiť niekomu niečo, čo nechce a nepotrebuje, je cesta do záhuby.

Bližšie informácie o novom vodíkovom pohone od BMW bohužiaľ nemáme, to si nechali zatiaľ pre seba. BMW i Hydrogen NEXT bude zatiaľ slúžiť ako pojazdné laboratórium, z ktorého budú konštruktéri zbierať údaje potrebné pre sériovú prevádzku. A čo vy, uprednostnili by ste automobil s palivovými článkami, alebo výlučne elektromobil?

Zdroj foto: BMW