BMW i8 je športový hybrid a ide snáď o najexkluzívnejšie auto z mníchovskej ponuky. Mnohými je však zatracované ešte predtým, než ho vôbec vyskúšajú. Dôvodom je benzínová pohonná jednotka, ktorou je 1,5 litrový trojvalec. Spaľovaciemu motoru pomáha aj elektromotor. Kombinovaný výkon je tak 266 kW (362 koní) a 570 Nm.

 

Nemecký úpravca Gabura Racing Technologies vzal BMW i8, vybral trojvalec a vymenil ho za 4,4 litrový osemvalec S63 z BMW M6.

Už v minulosti sa objavili špekulácie o tom, že BMW pripravuje výkonnejší hybridný model. Mal sa volať i8s a prísť mal na sté výročie značky. Ľudia z Mníchova však správu dementovali a žiadny výkonnejší hybrid údajne nečakajú. Zákazníci túžiaci po výkonnejšom športovom hybride od BMW sa tak budú musieť poobzerať inde.

 

Druhou možnosťou je siahnuť po tuningu. Nemecký úpravca Gabura Racing Technologies vzal BMW i8, vybral trojvalec a vymenil ho za 4,4 litrový osemvalec S63 z BMW M6. 568 koní a zvuk motora V8 poteší každého nadšenca. Použitý motor však nie je obyčajný a o úpravu sa postarala Alpina. Výkon tak stúpol o ďalších 200 koní. Tuner musel vymeniť aj pôvodnú prevodovku za novú sekvenčnú so šiestimi stupňami.

 

Zatiaľ nie je známe, či ostal medzi prednou nápravou elektromotor s výkonom 131 koní (pravdepodobnejšie je, že pôjde von). Ale už teraz je jasné, že auto bude rýchle. Veľmi rýchle. Bežná i8 zvládne zrýchliť na stovku za 4,4 sekundy. Prečo niečo podobné nepostavil už niekto predtým? A nečakali by ste niečo podobné priamo od mníchovskej značky?


Zdroj: carscoops