BMW i8 je na trhu už od konca roku 2013, no aj tak stále pôsobí ako zjavenie. A to nielen svojim neobyčajným a možno až prekombinovaným dizajnom, ale aj hybridnou pohonnou sústavou s 1,5 litrovým prepĺňaným trojvalcom v strede a elektromotorom vpredu. 170 kW (231 k) a 320 Nm zo spaľovacieho motora poháňa zadné kolesá a 96 elektrických kW (131 k) a 250 Nm zasa predné. To je kombinovaný výkon 266 (362 k). Už od začiatku sme očakávali, že okrem kupé príde aj otvorená verzia, ako to koniec koncov naznačoval aj koncept BMW i8 z roku 2012.

Produkčnú verziu BMW i8 Spyder uvidíme už na januárovej výstave CES v Las Vegas.

i8 Spyder zrejme dostane okrem otvorenej strechy aj pár koní navyše a väčší dojazd.

Automobilka sa k nemu však zatiaľ neodhodlala, hoci niektoré správy naznačovali opak. Túto situáciu navyše podporovali dobré predaje kupé, čo znamená, že BMW nepotrebovalo pútať na i8 ešte viac pozornosti. Situácia sa ale mení a automobilka sa odhodlala aj k verzii Spyder. Pre nemecké noviny Handelsblatt to potvrdil Harald Krueger, riaditeľ BMW, ktorý povedal, že už čoskoro uvidíme produkčnú verziu. Konkrétne by to malo byť na januárovej výstave CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas. Sériové BMW i8 Spyder sa bude od konceptu zrejme líšiť minimálne v mechanizme strechy. Štúdia mala totiž odnímateľné strešné panely, ktoré v produkčnej verzii pravdepodobne nahradí strecha z kompozitu z uhlíkových vlákien s elektrickým mechanizmom. I8 by budúci rok mala dostať aj výkonový doping. Znamená to, že 1,5 litrový prepĺňaný trojvalec zrejme nahradí prepĺňaný 2,0 litrový štvorvalec. Kombinovaný výkon pohonnej sústavy by mohol poskočiť zo súčasných 362 koní na 450 koní. Rovnako sa šušká, že by i8 mohla dostať výkonnejšie batérie, ktoré by zvýšili dojazd. Nuž uvidíme, čo z toho sa potvrdí v januári.