„Pozrieme sa na elektrifikáciu. Myslím, že je to nevyhnutné, ale záleží na možnostiach zvýšenia výkonu."

Podľa Dirka Hackera, vysokopostaveného manažéra BMW, je budúcnosťou vysokovýkonných modelov M hybridná technológia. V Mníchove však nestratili rozum a elektromotory nainštalujú do auta pre zvýšenie výkonu a zlepšenie odozvy, a nie kvôli zníženiu spotreby paliva. Hoci automobilku určite teší aj ekologickejšie auto, ktoré vypúšťa menej emisií.

Ľudia sa nechcú vzdať spaľovacieho motora

„Pozrieme sa na elektrifikáciu. Myslím, že je to nevyhnutné, ale záleží na možnostiach zvýšenia výkonu,“ povedal Dirk Hacker. Britskí reportéri sa spýtali Hackera na to, či nejakých zákazníkov divízie M zaujíma čisto elektrický režim a dojazd na baterky 40 km. „Zistili sme, že naši zákazníci nechcú jazdiť bez spaľovacieho motora. Chcú vedieť, či tieto zmeny pomôžu výkonu,“ odpovedá Hacker. To znamená, že v budúcnosti nemáme čakať čisto elektrický model M. V rozhovore tiež naznačil, že BMW sa neponáhľalo s osvojením hybridnej technológie a skôr čakalo na moment, kedy sa budú dať batérie bez problémov integrovať do auta bez neblahých účinkov na dynamiku jazdy.


„Budeme sa musieť pozrieť na negatívny dopad elektrifikácie na hmotnosť,“ upresňuje Hacker. Ďalej naznačuje, že príchod hybridných M modelov ešte nie je presne naplánovaný. Záleží najmä na tom, či dokážu inžinieri namontovať batérie na súčasné platformy, alebo budú musieť vyvinúť úplne nové.


Fanúšikov divízie BMW M môžem potešiť tým, že celková rovnováha auta je pre vývojárov najdôležitejšia. V Mníchove nie sú pripravení vymeniť jazdný zážitok za vysoký výkon a lepšiu spotrebu. „Hmotnosť auta je veľmi dôležitá. Nemyslím si, že je najlepší nápad neustále zvyšovať výkon v týchto modeloch. Našou filozofiou je dosiahnuť správny balans medzi výkonom a jazdným zážitkom,“ vysvetľuje Hacker.


Čo si o tom myslíte vy? Patrí do modelov M len spaľovací motor?


Zdroj: autoexpress